Har set nogle gamle opel´er der har fået svejst en ring i fælgen for at gøre dem bredere, og samtidig beholde det orginale udseende??? Hvordan stiller man lige det an? det skulle jo helst blive så nogenlunde lige...
nogle der har prøvet det?
Mvh Brian
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...
Det ses måske lige nemmere her hvordan jeg har lavet dem.
Jeg har taget 4 fælge. De to af fælgene drejede jeg den yderste fælgkant af og smed denne væk. De andre to drejede jeg den bagerste fælgkant af pg smed så resten af fælget væk. Den bagerste fælgkant har jeg så svejst på de andre fælge som yderste fælgkant og der etfer boret et hul til ventil.
Det smarte (syntes jeg) var at jeg stak fælgene af oppe i en dejenbænk, hvor jeg inden da havde rettet fælgene op med måleur - Der ved bliver de jo stukket lige af selvfølgelig og man har så et udgangspunkt for at måle noget ud så det er lige når man vil samle dem. Der næst havde jeg stukket dem af så den inderste fælgkant stadig hang fast på narvet, hvorved det jo altså sad så lige så godt som det nu gør originalt.
Det fælg der skulle have mest på i afvejning fik 25g på den ene kant - Det kan faktisk lige bag på mig.
har lavet 2 sæt til en volvo amazone fra standard 5x15" til 8x15" som skulle bruges til rally
det er meget simplet som Christian siger op i en drejebænk og stik dem af og derefter få valset en ring i den ønskede brede og så igang med svejseren
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
Jeg takker...
Skal bare lige ud og ha fundet en anden drejebænk. Den jeg har kan vidst ikke tage en 15 tommer fælg.
Prøver nok at svejse to fælge sammen, som havneren har gjort, hvis jeg kan finde et sæt mere magen til dem jeg har...
Brian BK
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...