jeg ved godt at ideen er lidt langt ude, og eneste grund til at jeg overhovedet overvejer det: fordi jeg kan!
afbalancere svinghjul
Redaktør: Moderatorer
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
afbalancere svinghjul
jeg sad lidt og tænkte i dag, og ved sq ikke om det burde ha gjort ondt eller hvad hehe... men kunne man ikke sådan rent teoretisk afbalancere et svinghjul på et afbalanceringsapparat til hjul?? jeg ved godt at de viste ubalance ikke passer med vægten, men det burde jo bare være at tage lidt forsigtigt med minisliberen modsat der hvor maskinen vil ha lidt vægt på...
jeg ved godt at ideen er lidt langt ude, og eneste grund til at jeg overhovedet overvejer det: fordi jeg kan!
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Geografisk sted: fyn kerteminde
Det kan du sagtens. Det nummer har jeg lavet - har dog aldrig nået at få det ud og køre
En kolega gav mig tippet og han har selv gjort det nummer, men hans kørestil er dog ikke lige med sideruderne forest, så om rigtig mange rpm skal gøre en forskel om det er afvejet det ene eller det andendt sted, skal jeg ikke kunne afgøre.....
Tag en boremaskine med et mindre bor og bor nogle huller 180 grader forskudt fra der hvor den vil have flere gram. Bor så langt væk fra center som muligt.
Hvis det er mange gram den spørger efter så skal der jo bare et større bor i maskinen
Jeg havde mulighed for at stille maskinen til 1 grams visning, så det er muligt at få det i balance
De huller jeg borede var forøvrigt lige der hvor de gamle huller var inden jeg fik det lettet.
Knæk og bræk
En kolega gav mig tippet og han har selv gjort det nummer, men hans kørestil er dog ikke lige med sideruderne forest, så om rigtig mange rpm skal gøre en forskel om det er afvejet det ene eller det andendt sted, skal jeg ikke kunne afgøre.....
Tag en boremaskine med et mindre bor og bor nogle huller 180 grader forskudt fra der hvor den vil have flere gram. Bor så langt væk fra center som muligt.
Hvis det er mange gram den spørger efter så skal der jo bare et større bor i maskinen
De huller jeg borede var forøvrigt lige der hvor de gamle huller var inden jeg fik det lettet.
Knæk og bræk
v/h Peter
-
Wildert
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Geografisk sted: fyn kerteminde
- JBO
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
- Kontakt:
-
møffe
- Mester Medlem
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
tjae, min første indskydelse var at et dæk jo rent faktisk er en (i nogle tilfælde) en mindst lige så stor masse, og at et hjul jo alligevel kan rive nogle snoninger.. Næste ide var jo så at det kunne være meget sjovt at prøve, bare fordi jeg kan (eller måske kan
) om ikke andet kan man jo starte med at spænde det alm svinghjul op og se om maskinen viser noget. viser den bare et enkelt gram kan jeg jo rent faktisk gøre det mere effektivt selv, og det skal ikke tage flere snoninger ebd et originalt. i hvert fald ikke ret mange.. og det var netop planen at rive et ekstra frem at prøve på..
-
Havneren
- Mester Medlem
VAG mekaniker skrev:Det kan du sagtens. Det nummer har jeg lavet - har dog aldrig nået at få det ud og køre![]()
Hvis det er mange gram den spørger efter så skal der jo bare et større bor i maskinenJeg havde mulighed for at stille maskinen til 1 grams visning, så det er muligt at få det i balance
![]()
De huller jeg borede var forøvrigt lige der hvor de gamle huller var inden jeg fik det lettet.![]()
Knæk og bræk
Hvordan gjorde du så med bredden af "fælget". Den kan du vel næppe instille til 1" eller der under?