Langsom Turbo
Redaktør: Moderatorer
-
Skildpadden
- Junior Medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 14 jun 2006, 15:12
Langsom Turbo
Hej
Jeg har en Daihatsu Rocky 2,8TD den kan maks lave 0,6 bar v. 3500omdr. i 3,4,5 gear og det er med slangen til actuator pillet af og en meget kraftig fjeder trukket på wastegaten så jeg er sikker på at den ikke åbner.
Den gør det samme med slange og uden fjeder.
Jeg har skruet den op så den ryger let hele tiden ved fuld gas.
Er turboen færdig?
Hvornår(omdr) skulle jeg kunne lave tryk?
Mvh Skildpadden
Jeg har en Daihatsu Rocky 2,8TD den kan maks lave 0,6 bar v. 3500omdr. i 3,4,5 gear og det er med slangen til actuator pillet af og en meget kraftig fjeder trukket på wastegaten så jeg er sikker på at den ikke åbner.
Den gør det samme med slange og uden fjeder.
Jeg har skruet den op så den ryger let hele tiden ved fuld gas.
Er turboen færdig?
Hvornår(omdr) skulle jeg kunne lave tryk?
Mvh Skildpadden
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
-
Skildpadden
- Junior Medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 14 jun 2006, 15:12
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Skildpadden
- Junior Medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 14 jun 2006, 15:12
Okay det er mig der tror for meget om min gamle bil...
Er der nogen der har forslag til en anden turbo jeg kan bruge, hvis jeg gerne vil lade med 0,8-1 bar?
Med så hurtig spoolup så muligt!!!
Jeg vil gerne have tryk i det område hvor jeg bruger bilen og ikke lige før den ringer ud.
Ps. jeg har været ude og køre i en passat 1,6td med standart turbo og den laver 1,6 bar på et splitsekund så det må kunne lade sig gøre.
Er der nogen der har forslag til en anden turbo jeg kan bruge, hvis jeg gerne vil lade med 0,8-1 bar?
Med så hurtig spoolup så muligt!!!
Jeg vil gerne have tryk i det område hvor jeg bruger bilen og ikke lige før den ringer ud.
Ps. jeg har været ude og køre i en passat 1,6td med standart turbo og den laver 1,6 bar på et splitsekund så det må kunne lade sig gøre.
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Hallo drenge... Hvis bilen er standard udover skruet i dieselen, så er der da noget galt hvis bilen ik kan lave tryk for 3500 rpm, PÅ EN DIESEL. Hvis turboen er for lille, laver den fint tryk i starten, men længere oppe af rpm skalaen falder trykket, eller motoren dør med fuldt ladetryk...
Har prøvet begge dele...
Hvis jeg var dig, ville jeg lige prøve at tjekke om udstødnings systemet er utæt mellen topstykke og turbo. Og om tryk rørene også er utætte... Noget er der galt, nægter at tro på at turboen simpelhen er SÅ lille at den bremser hele motoren efter den er blevet skruet op i pumpen...
Har prøvet begge dele...
Hvis jeg var dig, ville jeg lige prøve at tjekke om udstødnings systemet er utæt mellen topstykke og turbo. Og om tryk rørene også er utætte... Noget er der galt, nægter at tro på at turboen simpelhen er SÅ lille at den bremser hele motoren efter den er blevet skruet op i pumpen...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Skildpadden
- Junior Medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 14 jun 2006, 15:12
-
Skildpadden
- Junior Medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 14 jun 2006, 15:12
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
Udstødningen kunne måske godt være for lille, prøv at pille den af og krudt til skidtet, det lyder osse super 
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
