spm om tenning i electromotive..

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Dalen
Medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Geografisk sted: Norge

spm om tenning i electromotive..

#1 Indlæg af Dalen »

noen her som vet hva "phased oddfire" i electromotive tec gt betyr?
jeg skal sette opp innsprøtningen for en 4-syl 4-stroke bensinmotor med turbo, og skal kjøre wastespark.

er "oddfire" det samme som wastespark??

håper på gode svar..
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

Re: spm om tenning i electromotive..

#2 Indlæg af ae86 »

Dalen skrev:noen her som vet hva "phased oddfire" i electromotive tec gt betyr?
jeg skal sette opp innsprøtningen for en 4-syl 4-stroke bensinmotor med turbo, og skal kjøre wastespark.

er "oddfire" det samme som wastespark??

håper på gode svar..


Oddfire er IKKE det samme som wastedspark

Jeg har pt ikke lige tid til at gå nærmere ind på det end linierne herunder (vi har lidt travlt idag)

Oddfire betyder at der ikke er samme antal grader (set på krumtappen) imellem de forskellige tændings punkter

Der findes mange bedre og mere dybdegående forklaringer på nettet og google er din ven
Dalen
Medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Geografisk sted: Norge

#3 Indlæg af Dalen »

jeg har nå satt opp ett map jeg håper kan starte min bil, men jeg lurer på om det er noen her inne som har erfaring med electromotive?

om noen kunne sett gjennom det oppsett jeg har satt opp, og sagt hva dere tror om det?

håper noen her sitter inne med erfaring fra tec 3 eller lignende.
jeg har tec GT, det er vel ikke så ulikt tec 3..




jeg trenger også tips til å sette opp bensintabellen, jeg aner ikke hvilke verdier jeg bør sette inn.
det er en 2.0L 8v motor med turbo, med 440dyser, som skal kjøres med 98oktan

jeg trenger bare noen retningslinjer å sette opp etter så jeg kan få start på den, så klarer jeg nok å justere det inn langs landeveien.
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo
Besvar