Nu laver den gamle japaner bøvl igen.. altid så dejligt
Nåmen... engang imellem vil den ikke i 1. og 2. gear.. den blokerer ligesom hvis man havde slubbet koblingen. Nogle gange kan jeg presse den ned i 2. gear når den gør det.. andre gange ka jeg nøjes med at putte den i et højere gear og derefter ned i 1./2. gear uden problemer.
Tror ikke det er syncromesse-ringene der er slidte da gearkassen har kørt 100.000, købt hos forhandler, og da vi havde den skilt ad for et halvt års tid siden og skifte differentiale så den yderst nydelig ud.. pæne skarpe kanter på alle tænderne og ingen afhakkede kanter eller noget.. der var ingen tvivl om at km tal i hvertfald er lavt.
Gearkasseolien er 80w90 IQ-X / Thansen.. viskositeten er den korrekte ifølge min motor-manual... mængden er i orden.. Dog blandede vi IQ-X og noget pennzoil og hældte på, men blev enige om at det var "fint nok" da bilen ikke er en F1 racer.
Det er kommet inden for et par de sidste par dage.. Den gør det både når den er varm og kold.. og kun engang imellem.. Ved at daihatsu-gearkasserne kan finde på det, når koblingen og gearkassen er godt varm ( fx trackdays ) men det er jo ikke tilfældet her.
Det skal siges at man ka høre 1. gear arbejde når man driller i det.. men det er vel pga det er synkroniseret med bak-gearet at man ka høre den slags.
Nogle forslag til hvad jeg prøver først? Gerne noget der ikke koster voldsomt mange penge
Tonni.