Glasfiber på metal

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Minilars
Mester Medlem
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

Glasfiber på metal

#1 Indlæg af Minilars »

Hej

kan man få glasfiber til at hæfte på metal?? eller går det løs med tiden??

nogen der har prøvet dette??

jeg skal have sat et rustfrit rør fast i en glasfiber beholder. nogen der har en idè om hvordan man gør dette??
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#2 Indlæg af Ravnen »

Laver en sandblæst fals/fod på røret og "støber" det ind i beholderen, til lavt tryk, ved højt tryk skal du lave en flange samling med en evt. gummipakning, dvs. at du i glasfiber, opbygger en "ring" med bolthuller på tanken, og en modpart i rustfri som svejses på røret..
corvus terrae terror...

Billede

Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#3 Indlæg af Minilars »

Jeg tænkte på om man kunne lave et rør i glasfiber der er så fast at det kan holde til at man trækker en slange på det og spænder det til med et spændebånd??

samt, kan man bruge et rør som skabalon? altså lægge glasfiber omkring det.. og så fjerne røret bagefter?? man så skal det jo være noget der ikke binder på glasfiberen.. eller kan man smøre det ind i noget så det ikke binder??
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Bufas
Senior Medlem
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#4 Indlæg af Bufas »

Du kan sagtens lave et rør i glasfiber. Hvis du vikler din skabelon ind i madfilm og derefter ligger glasfiberen på så er det til at trække ud. Gladsfiberen kan ikke binde på madfilmen.
Du kan sagtens lave det stærkt nok til at du kan spænde en slange fast med et spændebånd, det er bare et spørgsmål om lag nok. Hvor mange der skal til ved jeg desværre ikke. Men prøv med en 4-5 stykker til at starte med.
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem

#5 Indlæg af ae86 »

En glasfiber krave der går ud i et rørstykke hvor dit rustfrie rør passer indeni

Hvis du giver dit rustfrie rør nogle kraftige ridser eller drejer et par riller i det udvendigt og så klister det fast inden i glasfiber foden med rudegummi

- det er kun et forslag og jeg har ikke selv erfaring med ovenstående, så jeg fralægger mig et hvert ansvar -
Besvar