MS 1 V2,2 tændings udgange

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Spar-mig
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 24 sep 2007, 22:29

MS 1 V2,2 tændings udgange

#1 Indlæg af Spar-mig »

Er ny bruger her på forumet, men har læst her inde omkring et halvt år...


Da jeg har købt et print der er samlet privat, (skulle være et Henrik GM, MS 2 print,)

Mit spørgsmål er så om man kan lave det om så der er to tændingsudgange da jeg gerne vil køre wasted spark med 4 spoler.... eller skal der et andet print til......

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12622

Ved godt at jeg bare kan :reading: :reading: :reading: :reading: manualen..... men da sprog ikke er min stærke side håber jeg på lidt hjælp....

Evt. hvordan det skal laves......

PÅ forhånd tak Sigaard[url][/url]
Senest rettet af Spar-mig 30 sep 2007, 21:30, rettet i alt 1 gang.
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk

spjældhuse og MS skal der til
warp
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51

#2 Indlæg af warp »

Først og fremmest: Ja din boks kan godt laves til at køre wasted spark.
...MEN der er lige nogle detaljer der skal afklares først.

1. Jeg kan se på billederne at det IKKE er en MS2 du har, men istedet en MS1 v2.2 ...eller noget lignende. (Skal nok passe den er fra HenrikGM) Grunden til jeg nævner at det ikke er en MS2 men en MS1 du har er fordi at modificeringerne nødvendige for at køre wasted spark er forskellige for hhv. MS1 og MS2 både hardware- og softwaremæssigt.

2. Når du siger wasted spark med 4 spoler er det så ikke COP du egentlig mener?
På en 4 cylinderet motor er det kun nødvendigt at bruge 2 spoler til at køre wasted spark. Det er jo dobbelt arbejde at tilføje 4 tændingskredsløb til MS boksen bare for at køre wasted spark når kun 2 er nødvendigt.
Spar-mig
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 24 sep 2007, 22:29

#3 Indlæg af Spar-mig »

warp skrev:Først og fremmest: Ja din boks kan godt laves til at køre wasted spark.
...MEN der er lige nogle detaljer der skal afklares først.

1. Jeg kan se på billederne at det IKKE er en MS2 du har, men istedet en MS1 v2.2 ...eller noget lignende. (Skal nok passe den er fra HenrikGM) Grunden til jeg nævner at det ikke er en MS2 men en MS1 du har er fordi at modificeringerne nødvendige for at køre wasted spark er forskellige for hhv. MS1 og MS2 både hardware- og softwaremæssigt.

2. Når du siger wasted spark med 4 spoler er det så ikke COP du egentlig mener?
På en 4 cylinderet motor er det kun nødvendigt at bruge 2 spoler til at køre wasted spark. Det er jo dobbelt arbejde at tilføje 4 tændingskredsløb til MS boksen bare for at køre wasted spark når kun 2 er nødvendigt.


Nu er jeg ikke helt inde i aly der "fag sprog her inde" men det kan godt være det hedder COP

Min plan er at kører med to ud gange på boksen ned i et modul og så ud i 4 enkelt spoler (1 til hvert tændrør) så der er gnist på 2 tændrør samtidligt

det er det her modul jeg har tænkt mig at bruge http://www.motec.com.au/drawings/m37.pdf

Håber det gav mere mening så........
Senest rettet af Spar-mig 01 okt 2007, 14:30, rettet i alt 1 gang.
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk

spjældhuse og MS skal der til
warp
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51

#4 Indlæg af warp »

Okay jeg kan godt se at der er 4 spoler i det setup og det virker sikkert også fint, men har man fire spoler så fatter jeg ikke at man ikke laver rigtigt COP (coil on plug) med én udgang til HVER af de fire spoler.
Jeg kan bedst lide at holde det så simpelt som muligt og ikke tilføje unødvendig kompleksitet ...but thats just me! :-)

Har du fået fire COP spoler billigt på et loppemarked eller hvorfor VIL du bruge 4 spoler til wasted spark? ;-)

I mit hoved er den "nemme" og billigste løsning: Bosch 0227 100 200 tændingsmodul til wasted spark og en spole fra en eller anden Ford eller Peugeot. THATS IT!
Spar-mig
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 24 sep 2007, 22:29

#5 Indlæg af Spar-mig »

nej har faktisk ikke spolerne inu.....
de er enlig bare fordi der skal laves andet tænding og tænkte det kunne være fedt....

men har da tændings-system fra en opel C16SE til at lige.... den må ku bruges til at køre almendelig wasted spark med et Bosch 0227 100 200 tændingsmodul

er det meget svære at opsætte boksen til at kører COP med fire udgange...

Hvad kræver de to forskellige op-sæt af ombygning af print....

ku jo være man skulle nøjes med Wasted spark.....
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk

spjældhuse og MS skal der til
Gybsen
Junior Medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 07 apr 2006, 16:47

#6 Indlæg af Gybsen »

Hvis du lige kigger disse diagrammer og læser teksten burde du kunne lave det.... Det er bare om at vide hvor man skal finde det i manualen, det var ihvertfald mit problem i starten...

Men her er det...

Spark Output


Men hvordan får du RPM signal, hvis du køre med et signal hver 180grader skal du have en anden sensor eller et andet sensor hjul....
Supra MK3, 2JZ-GTE projekt
Spar-mig
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 24 sep 2007, 22:29

#7 Indlæg af Spar-mig »

Gybsen skrev:Hvis du lige kigger disse diagrammer og læser teksten burde du kunne lave det.... Det er bare om at vide hvor man skal finde det i manualen, det var ihvertfald mit problem i starten...

Men her er det...

Spark Output


Men hvordan får du RPM signal, hvis du køre med et signal hver 180grader skal du have en anden sensor eller et andet sensor hjul....


Jeg regner med enten at køre med 36-1 eller 60-2 trigger hjul på krumtapen.....
der til satser jeg på en hall giver.....

det burde da være nok.....
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk

spjældhuse og MS skal der til
cb
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
Geografisk sted: Midtjylland

#8 Indlæg af cb »

find et brugt ford EDIS anlæg det virker fint
Spar-mig
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 24 sep 2007, 22:29

#9 Indlæg af Spar-mig »

hvorfor for er det at det er så godt med det EDIS som ford kører med frem for det Dis systemer andre kører med som F.eks. opel og peugot...

har nemlig hørt det EDIS før
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk

spjældhuse og MS skal der til
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

Det er ret nemt at lave det om, når man ved hvordan.

Wasted, så trækker du jo signalet fra de to udgange der trække de to LEDs. (sparkA og SparkB)

COP er noget mere kompliceret, og når du spørger som du gør, så vil jeg fraråde dig at starte med det.

et 204modul og to dobbeltspoler, så kan du nemt blive kørende.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar