Hvilken lufttemperaturføler til MS

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
cdr
Indlæg: 7
Tilmeldt: 16 okt 2007, 15:21

Hvilken lufttemperaturføler til MS

#1 Indlæg af cdr »

Jeg skal have købt en lufttemperaturføler til MegaSquirt, men hvilken bil kan den bruges fra?
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#2 Indlæg af Saab-Daniel »

Alle, bare modstanden er linær i forhold til temperaturen!
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
cdr
Indlæg: 7
Tilmeldt: 16 okt 2007, 15:21

#3 Indlæg af cdr »

Det er jeg klar over! Men derskulle jo gerne være gevind i den da den gerne skulle holde tæt under tryk. Hvilke biler kører med sådan en? Da det ville gøre det lidt nemmere at lokalisere en.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#4 Indlæg af Saab-Daniel »

Saab 9000 turbo fra 1994 og frem, f.eks.
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

lufttempsensor

#5 Indlæg af HenrikGM »

cdr skrev:Det er jeg klar over! Men derskulle jo gerne være gevind i den da den gerne skulle holde tæt under tryk. Hvilke biler kører med sådan en? Da det ville gøre det lidt nemmere at lokalisere en.


Kender ikke en bil med det, men har dem på lager. Med bosch stik i enden, og M12 gevind.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#6 Indlæg af Runesm »

Hvad koster de ?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
cdr
Indlæg: 7
Tilmeldt: 16 okt 2007, 15:21

Re: lufttempsensor

#7 Indlæg af cdr »

HenrikGM skrev:
cdr skrev:Det er jeg klar over! Men derskulle jo gerne være gevind i den da den gerne skulle holde tæt under tryk. Hvilke biler kører med sådan en? Da det ville gøre det lidt nemmere at lokalisere en.


Kender ikke en bil med det, men har dem på lager. Med bosch stik i enden, og M12 gevind.


Kan du sende sådan en til mig? og hvad er prisen?
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#8 Indlæg af klyfax »

cdr skrev:Det er jeg klar over! Men derskulle jo gerne være gevind i den da den gerne skulle holde tæt under tryk. Hvilke biler kører med sådan en? Da det ville gøre det lidt nemmere at lokalisere en.


Toyota, 2E og 3E motor gør, bare de er med indsprøjtning.
Altså 2E-E, 2E-TE, 3E-E, 3E-TE. 2E-E er den eneste motor der er solgt i DK...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#9 Indlæg af VRT »

Undskyld jeg lige låner tråden :)
Jeg har fundet frem til, at der sidder en IAT på min indsugningsmanifold.
Efter at ha kigget lidt i min "so wird´s gemacht", har jeg fundet kurven der fortæller om forholdet mellem modstand og temperatur. Kurven ser dog eksponential ud! Vil det sige, at jeg ikke kan bruge den i forbindelse med MS?
Her er lige et ex.: 20 grader celsius er modstanden 2340-2680 ohm, 55 grader celsius er 650-700 ohm, og ved 80 grader celsus er modstanden 290-330 ohm.
Besvar