Hej.
Jeg har lidt problemmer med min bil kører lidt mager i tomgang, hvis man nu fx. har kørt et stykke og bilen er drift varm (efter 71c) og man så lige stopper bilen og lidt efter starter den igen! Så burde after start enrichment vel at slå til, men det ser ikke ud til den gør i hi_res code, er der et eller andet der overruller de settings?
Her er et skærm billede fra kold start, hvor på varmup og afterstart er koblet til!
Her er et skærm billede hvor jeg har startet bilen imens den var varm, men burde afterstart ikke at være koblet til?
Det er det desværre på min, jeg har dog vundet lidt af problemmet ved at ændre prime settings lidt samt GEGO hjælper også, men det bedste ville være hot ASE som skulle være i MS2 ud fra hvad jeg har hørt!
Det hjælper desværre ikke, den kører kun mager i tomgang efter jeg har haft bilen stoppet lidt tid og så starter igen imens vand temperaturen stadig er over 71 grader. Og når bilen har været startet lidt så begynder den at kører ordenlig igen i tomgang efter lidt tid!
Hvis jeg kører bilen varm som normalt uden at slukke den, så står den fint i AFR i tomgang!
Kaas skrev:Det hjælper desværre ikke, den kører kun mager i tomgang efter jeg har haft bilen stoppet lidt tid og så starter igen imens vand temperaturen stadig er over 71 grader. Og når bilen har været startet lidt så begynder den at kører ordenlig igen i tomgang efter lidt tid! Hvis jeg kører bilen varm som normalt uden at slukke den, så står den fint i AFR i tomgang!
Det kunne være fordi din IAT sensor bliver opvarmet af motoren imens motoren er slukket, og de første 20-30 sekunder viser en meget højere temperatur end luften faktisk er. Det ser dog ikke sådan ud på skærmdumpene ovenfor.
Derfor er det en god idé at sætte IAT sensoren i trykrør/indsugningsrør lidt før gasspjældet, så varmen fra motoren ikke overføres til føleren.
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Du har 2 slanger til køleren, et batteri.
Så det er et relativt varmt hjørne.
Jeg ville nok flytte sensoren ud til intercoolren.
Da bare 5 graders misvisning på luft temperaturen kan give en stor indvirkning på benzin blandingen.