MS begrænser
Redaktør: Moderatorer
-
Stefan L
- Junior Medlem
- Indlæg: 89
- Tilmeldt: 23 aug 2004, 21:35
- Kontakt:
MS begrænser
Jeg har fået et lille problem med min vogn... Den begræner ved 6200 omdr selv om at jeg har sat den til 9000 omdr i megatune.
Jeg kører med 2 moduler fra en corolla 1,6 Twincam
Fixed duty på 75% i dwell settings.
I megatune holder den omdr fint på 6200 men jeg kan hører at den sætter ud når jeg bare holder omdr på i frigear
Jeg kører med 2 moduler fra en corolla 1,6 Twincam
Fixed duty på 75% i dwell settings.
I megatune holder den omdr fint på 6200 men jeg kan hører at den sætter ud når jeg bare holder omdr på i frigear
Senest rettet af Stefan L 08 mar 2008, 23:40, rettet i alt 1 gang.
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
klyfax skrev:Noget siger mig det er en Turbomotor.dk MS... Der behøves ik krumtapsføler, da den køre over alle de orig. toyota føler...
Men hvis ik det er en turbomotor.dk MS så har gryden ret.
Den skal dog stadigt have en krumtapreference. Uden signal, nul funktion. Man kan tage signalerne alle mulige steder fra. Rollaen har nok nuppet signalet i fordeleren?
Noget der er kommet, eller noget der altid har været der.
God ide(gælder alle):
Beskriv så detaljeret som overhovedet muligt hvad der er galt, hvornår, hvorfor,hvordan, hvad skete umiddelbart før, etc. Kort sagt så meget info som muligt. Svarene bliver meget bedre, og mere præcise
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Stefan L
- Junior Medlem
- Indlæg: 89
- Tilmeldt: 23 aug 2004, 21:35
- Kontakt:
Hehe ja man glemmer altid det vigtigeste..
Bilen er en subaru impreza med en ej20t motor hvor jeg kører med den orginale føler men med ændret triggerhjul til 18-1.
Jeg bruger lige nu 024s13b men går over til 029y5 når jeg lige har fået den til og køre nogen lunde med den nuværende kode.
Da jeg lige har fået den ud og kører med MS fra turbomotor.dk har problemet hele tiden været der.
Jeg havde dog en anden impreza med samme opsætning og den gjorde det ikke
Bilen er en subaru impreza med en ej20t motor hvor jeg kører med den orginale føler men med ændret triggerhjul til 18-1.
Jeg bruger lige nu 024s13b men går over til 029y5 når jeg lige har fået den til og køre nogen lunde med den nuværende kode.
Da jeg lige har fået den ud og kører med MS fra turbomotor.dk har problemet hele tiden været der.
Jeg havde dog en anden impreza med samme opsætning og den gjorde det ikke
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvad er din afr uden belastning?
Og ved belastning af Motoren?
Tændspoler, og moduler.
Jeg ved mindre om subaru end jeg ved om toyota.
Men er det korrekt at subaruen kører med wastet spark.
Hvis ja passer modulerne til spolerne, da indstillingen af dwell tyder på at det er intelligente moduler, der selv styrer dwell.
Eller kører den med twinspark som en Alfa?
Og er spolerne fra samme motor som modulerne?
Det kan være noget nemt som en defekt føler, måles bedst med et scope.
eller et modul eller en spole, igen er et scope din ven.
Flere oplysninger venligst.
MVH
Morten
Og ved belastning af Motoren?
Tændspoler, og moduler.
Jeg ved mindre om subaru end jeg ved om toyota.
Men er det korrekt at subaruen kører med wastet spark.
Hvis ja passer modulerne til spolerne, da indstillingen af dwell tyder på at det er intelligente moduler, der selv styrer dwell.
Eller kører den med twinspark som en Alfa?
Og er spolerne fra samme motor som modulerne?
Det kan være noget nemt som en defekt føler, måles bedst med et scope.
eller et modul eller en spole, igen er et scope din ven.
Flere oplysninger venligst.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Sæt lige din pc på og tjek hvad den står til som noget af det første.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Stefan L
- Junior Medlem
- Indlæg: 89
- Tilmeldt: 23 aug 2004, 21:35
- Kontakt:
Den kører med wasted spark. Det er den OE tændsole der sidder på med kabler til hver cylinder og som sagt 2 stk sluttrin fra en Corolla GT twincam
Jeg har lige lavet et datalog hvor den får gas i 2 gear.
Den lavede et lille hak i mens den trak men det har den ikke gjort før.
Jeg trak den helt ud og lod den begrænse lidt så det kom med i loget.
Ser lige om jeg kan finde et scope til i morgen og få sat på.
Jeg har lige lavet et datalog hvor den får gas i 2 gear.
Den lavede et lille hak i mens den trak men det har den ikke gjort før.
Jeg trak den helt ud og lod den begrænse lidt så det kom med i loget.
Ser lige om jeg kan finde et scope til i morgen og få sat på.
- Vedhæftede filer
-
- jhjgf.xls
- (26.73 KiB) Downloadet 351 gange
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det første der ser mærkeligt ud er Mat = - 15 grader.
Regner den i farenheigt, eller er sensoren ikke kalibreret.
En msq ville hjælpe, da loggen ser mærkelig ud, mht. de dyk den laver i PW
MVH
Morten
Regner den i farenheigt, eller er sensoren ikke kalibreret.
En msq ville hjælpe, da loggen ser mærkelig ud, mht. de dyk den laver i PW
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html