min far har et problem med hans saab 9000 2,3 turbo. det hele startede med at en af hans papbørn (5år) lige ville tanke hans bil med vandslangen.(efter en lille køretur anede han uråd og tømte tanken. men for sent) og siden har den bare ikke ville noget af det den er lavet til. jeg har ikke selv haft mulighed for at kikke på den da den står 70km fra oslo. (yep manden bor i norgesland) den har fået skiftet benz pumpe.lambdasonde og filter. men han ringede idag for at fortælle at efter en kortere køretur opgav den han siger at uds manifolden bliver rød(meget varm) og at den går dårligt. (sitre/går urent) men nu kan han ikke starte den mere. den lugter af benzin når han tørner den. så krumtaps signal burde der være. han har dog ikke skiftet tændrør da han ikke lige mener at han har værktøjet til at skrue dem op (coil on plugs mener han det er, dette vil jeg også gerne have noget info om) han påstår det er blevet værre efter et gearkasse skift, kan det have forbindelse.o g at den køre rent når han drejer til den ene side men ikke lige ud + den anden side?
er der nogen der har et bud. da jeg er langt fra ekspert i saab motore og kender intet til den måde de er bygget op på(okay, det er en 4takter.. doo.. men ellers)
saab 9000 1989 problemer
Redaktør: Moderatorer
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
saab 9000 1989 problemer
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
www.saabklubdanmark.dk - Hvis jeg må foreslå den side. Der er stensikkert mange folk inde der ved meget mere om saab-motorne end nogen andre herinde (Pånær saab-daniel og Kaas, som ligesom mig også er medlem af SKD).
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Lyser den i Chek engine lampen.
Hvis ja så er der nogle fejlkoder der kan udlæses, og måske give lidt hjælp.
Her er lidt hjælp til hvordan de udlæses, og hvad de betyder.
http://www.saabscene.com/forum/index.ph ... p=31657148
Men umiddelbart ville jeg kontrollere slangen-rørene imellem turbo og luftmassemåler, både for revner, og om de er monteret korrekt.
Da de bliver afmonteret i forbindelse med et gearkasse skift.
Der er ingen hokuspokus i benzin indsprøjtningen det er et ganske alm. bosch LH 2.4 system. tilsat SAABS eget tændings system,som ganske riktigt er cop.
MVH
Morten
Hvis ja så er der nogle fejlkoder der kan udlæses, og måske give lidt hjælp.
Her er lidt hjælp til hvordan de udlæses, og hvad de betyder.
http://www.saabscene.com/forum/index.ph ... p=31657148
Men umiddelbart ville jeg kontrollere slangen-rørene imellem turbo og luftmassemåler, både for revner, og om de er monteret korrekt.
Da de bliver afmonteret i forbindelse med et gearkasse skift.
Der er ingen hokuspokus i benzin indsprøjtningen det er et ganske alm. bosch LH 2.4 system. tilsat SAABS eget tændings system,som ganske riktigt er cop.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html