går lidt med tankerne om at bygge front monteret intercooler på, i den forbindelse er jeg så kommet på den plan det kunne være pænt at få givet den en byge sort farve, så man slipper for at kunne se intercooleren gennem front gitter osv
vil det have nogen betydning på coolerens virkning(tænker på forringelse) at få et tyndt lag varmefast sort eller
En betydning ville det jo nok have. Spørgsmålet er så om det har så voldsom betydning at du hæver ladelufttempen med mange grader, eller om den bliver hævet med et par grader.
Hvis man finder den rigtige maling, så tror jeg sku ikke det gør noget...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
1. at male en ic er ingen problem og kan se ganske fint ud.
2. sort er en anderledes farve idet at den er bedre til at optage OG afgive varme end andre farver (ret mig hvis jeg tager fejl!) derfor er det slet ikke nogen dårlig ide at male din ic.
3. om det så har nogen målbar effekt må guderne vide..
det er ikke så meget effekten jeg jagter ved at male den sort, det var mere tanken om det havde noget negativ effekt
hovedtanken ved at male den sort er at jeg slipper for at have en synlig alu klods ude i fronten
men nu vi er ved intercoolere, hvad er meningen om ind/udgang, tænker på 1 i hverside vs begge ind/udgange i samme side, er der noget flow tab ved at luften kommer ind og skal vende 180grader for at kører ud igen ?
hvad ville det mest optimale være
Senest rettet af dalle 24 jan 2008, 12:56, rettet i alt 1 gang.
På min Passat er min IC og de forreste rør, malet sorte.
Ved mapningen kunne man altså ikke se nogen forskel....
Mht. om man kan føre rørene ind og ud i begge sider, er jeg blank.
Jeg har hørt at det ikke er en god ide, idet man ikke nødvendigvis får udnyttet hele IC´en ordentligt. Men om det er korrekt - ved jeg ikke.
Jeg tænker ihvertfald - hvis det skal køre i samme side - at så må ind være øverst, og ud være nederst - i forhold til at varm luft stiger til vejrs, og kold luft omvendt...
Men jeg er da lige med på en lytter, på hvad andre har af meninger.
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
dalle skrev:men nu vi er ved intercoolere, hvad er meningen om ind/udgang, tænker på 1 i hverside vs begge ind/udgange i samme side, er der noget flow tab ved at luften kommer ind og skal vende 180grader for at kører ud igen ?
hvad ville det mest optimale være
det mest optimale vil være ind i en side og ud i den anden rent blowtrough... men jeg tror ikke at der er noget negativt i at have ind og ud i samme side så længe man huske at lave en skille plade på indersiden så det skal ned og vende i det modstående endekammer... udformningen af dette endekammer kan så have en masse at sige...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...