Turbo diesel - Blowoff
Redaktør: Moderatorer
-
Hansen7717
- Junior Medlem
- Geografisk sted: Sønderjylland
Turbo diesel - Blowoff
Jeg har for ikke så længe siden købt ny bil, en Daihatsu Rocky fra tyskland, i rigtig fin stand, osv. Den er standard monteret med en lukket dumpventil, som leder luften ind i luftfilteret igen. Jeg vil godt have en åben på. Skal jeg bare skifte den ud med den gamle, for der er både magnet ventil, styreboks, og det hele på bilen i forvejen. Eller skal der laves noget specielt når den skal være åben ?
- luske
- Mester Medlem
-
Hansen7717
- Junior Medlem
Ja, intet modtryk. Og som sådan er der heller ikke brug for den. Men jeg vil bare godt have lyden. På en benzin motor, åbner blowoff ventilen når der kommer vakuum, ved en diesel bliver det ordnet med en vakumslange fra eks. bremse forstærkeren, en magnet ventil, og en styreboks, som siger til når speederen slippes.
Jeg har set man kan købe de færdige pakker til en diesel, men jeg har jo ventiler, styreboks, osv. Så jeg tænkte bare om jeg kunne bruge en almindelig blowoff ? Det burde vel ikke være noget problem.
Jeg har set man kan købe de færdige pakker til en diesel, men jeg har jo ventiler, styreboks, osv. Så jeg tænkte bare om jeg kunne bruge en almindelig blowoff ? Det burde vel ikke være noget problem.
-
Runesm
- Mester Medlem
Jamen hvis den ventil der sidder på nu har samme funktion og måde at blive styret på, så er svaret simpelt. Bare skift blow off ventilen.
Men må nok indrømme at jeg ikke har den fjerneste forståelse om, hvorfor de har sat en på en turbodiesel!
luske - Og nyere hiluxer også. Spjældet åbner når den begynder at lave turbotryk, og så brummer den lidt mere
Men må nok indrømme at jeg ikke har den fjerneste forståelse om, hvorfor de har sat en på en turbodiesel!
luske - Og nyere hiluxer også. Spjældet åbner når den begynder at lave turbotryk, og så brummer den lidt mere
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Hansen7717
- Junior Medlem
- saxo-power
- Nyt Medlem
-
Hansen7717
- Junior Medlem
-
Runesm
- Mester Medlem
Fraguzz - bare og bare.
Der skal styring på, hvis du bare koblede den direkte til bremsekraftforstærkeren vil den stå åben hele tiden.
Du skal have en magnet ventil som bestemmer om den skal have manifoldstryk, eller vacuum fra bremsekraftforstærkeren, baseret på signal fra en kontakt ved speederen, som fortæller om den er sluppet eller ej.
Der skal styring på, hvis du bare koblede den direkte til bremsekraftforstærkeren vil den stå åben hele tiden.
Du skal have en magnet ventil som bestemmer om den skal have manifoldstryk, eller vacuum fra bremsekraftforstærkeren, baseret på signal fra en kontakt ved speederen, som fortæller om den er sluppet eller ej.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo