Saab 9-5 V6t Griffin
Redaktør: Moderatorer
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Saab 9-5 V6t Griffin
V6 motor men en turbo på kun de 3 Cyl !
-
Bufas
- Senior Medlem
- Indlæg: 332
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Slagelse
- Kontakt:
Sålænge den ikke skal lade mere har det vel ikke den store betydning at den kun bliver drevet af den ene side.
Det er væsentligt nemmere end at skulle trække et rør fra den anden side og over på turboen.
Der har lige været en tråd på Opelpower omkring V6'erne med turbo. Der har kun været nævnt at de får fra begge rækker så måske er det istedet en Saab løsning der er lavet der.
Det er væsentligt nemmere end at skulle trække et rør fra den anden side og over på turboen.
Der har lige været en tråd på Opelpower omkring V6'erne med turbo. Der har kun været nævnt at de får fra begge rækker så måske er det istedet en Saab løsning der er lavet der.
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
Bufas
- Senior Medlem
- Indlæg: 332
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Slagelse
- Kontakt:
-
Witz
- Junior Medlem
- Indlæg: 81
- Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
- Geografisk sted: Silkeborg Danmark
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Pga det amerikanske marked smed man en v6 i 9-5'eren, ligesom man gjorde med 9000'eren. Begge er ikke en saab-udviklet motor, men noget saab selv valgte at bygge turbo på, for at få en mere harmonisk motor ud af det, end opel-motoren var fra starten af.
Motorerne blev aldrig nogen succes, og er, så vidt jeg husker, oså taget af programmet igen i 9-5'eren. 2.3Turbo motoren i aero'en er en væsentligt bedre motor, både i 9000'eren og i 9-5'eren (har selv en 9000 aero med 2.3T motor og 225hk). Den 4-benede 2.3'er er meget mere tunings-venlig og slidstærk.
Daniel.
Motorerne blev aldrig nogen succes, og er, så vidt jeg husker, oså taget af programmet igen i 9-5'eren. 2.3Turbo motoren i aero'en er en væsentligt bedre motor, både i 9000'eren og i 9-5'eren (har selv en 9000 aero med 2.3T motor og 225hk). Den 4-benede 2.3'er er meget mere tunings-venlig og slidstærk.
Daniel.