Side 1 af 1
Saab 9-5 V6t Griffin
: 21 feb 2008, 21:38
af 2fat2fly
V6 motor men en turbo på kun de 3 Cyl !
: 21 feb 2008, 22:46
af Runesm
Det kraftedme også kun fordi opel har haft en pilfinger med i spillet! Magen til mærkelig løsning...
: 22 feb 2008, 00:00
af Bufas
Sålænge den ikke skal lade mere har det vel ikke den store betydning at den kun bliver drevet af den ene side.
Det er væsentligt nemmere end at skulle trække et rør fra den anden side og over på turboen.
Der har lige været en tråd på Opelpower omkring V6'erne med turbo. Der har kun været nævnt at de får fra begge rækker så måske er det istedet en Saab løsning der er lavet der.
: 22 feb 2008, 07:57
af lqs
prøv at sammenligne ydelse/moment med en RIGTIG SAAB 2.3 TURBO. det der OPEL lort taber stort! trods 700ccm mere.... nok noget med GM bestemte at top motoren skulle være en GM motor. om ikke andet må de jo så blot tage de bedste SAAB motorer af programmet! MVH søren
: 22 feb 2008, 12:55
af david
AAAADD det er da fælt.... man får da heller ikke en marthonløber til at løbe med en (1) sko.
: 22 feb 2008, 13:47
af Bufas
Nu kender jeg ikke til en eneste motor i Opel's program der er lavet sådan, og hvis det er GM der har sagt at den skal være sådan så er det jo ikke Opel der har lavet noget lort.
: 22 feb 2008, 14:44
af Witz
hvis de ikke magter får et rør fra den anden række over i turboen, så må de sgu sætte endnu en GT17 lader på den..
: 24 feb 2008, 20:14
af Saab-Daniel
Pga det amerikanske marked smed man en v6 i 9-5'eren, ligesom man gjorde med 9000'eren. Begge er ikke en saab-udviklet motor, men noget saab selv valgte at bygge turbo på, for at få en mere harmonisk motor ud af det, end opel-motoren var fra starten af.
Motorerne blev aldrig nogen succes, og er, så vidt jeg husker, oså taget af programmet igen i 9-5'eren. 2.3Turbo motoren i aero'en er en væsentligt bedre motor, både i 9000'eren og i 9-5'eren (har selv en 9000 aero med 2.3T motor og 225hk). Den 4-benede 2.3'er er meget mere tunings-venlig og slidstærk.
Daniel.