hvorfor er det liige...?

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

hvorfor er det liige...?

#1 Indlæg af HenrikGM »

http://www.youtube.com/watch?v=T_UWFzIk ... re=related

Hvad er der under hjelmen på en US patruljevogn, siden de konsekvent kan tøffe op på siden af hvadsomhelst og puffe det i grøften??

Synes nettet er fyldt med klip af patruljevogne model "gammel flyder" der snilt indhenter den ene "superbil" efter den anden...!?!

Jeg ved at i gamle dage da DK havde volvoer i politiet at køretøjet ikke ligefrem havde en helt almindelig motor, men en raket var det nu ikke. I US ser det ud til at de kan indhente hvadsomhelst i disse store flydere....??! :?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

der er ikke noget særligt under hjelmen. det er sikkert noget med nærmere 250 end 300hk. rigtig mange af de patruljevogne forsætter livet som TAXA vogne. ofte med søgelampe. extra kofanger/bilskubber samt geværholder stadig monteret! i gamle dage var der noget der hed POLICESPECIAL motorer. høj ydelse og driftsikkerhed. nu er de fleste patruljevogne blot bestilt med den kraftigste standard motor. store og extra kølere på motor og trans. stiv undervogn. ellers skrabet for udstyr. enkelte HIGHWAYPATROL vogne er lidt mere eksotiske, såsom CORVETTE, DODGE HEMI eller i gamle dage CAMARO..... forklaringen på at de betjente bare kan køre op på siden af MUSTANG i klip... det er sikkert en basis model med måske 150hk! MVH søren
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#3 Indlæg af Wankel »

It's a friggin Rustang, min cykel kan følge med det lort :lusket:
Exhume.dk
Senior Medlem
Indlæg: 405
Tilmeldt: 02 okt 2007, 11:27
Geografisk sted: Midt i det mørke

#4 Indlæg af Exhume.dk »

Ja, det er meget specielt faktisk.

Ved ikke om de biler de jagter er "US-drosslet" og med deres RON 88 og speed limiter bare ikke kan køre så meget hurtigere.

Anyways..en Crown Vic som er den mest brugte Black'n White :
Horsepower : 235 hp @ 4750 rpm
Torque : 275 lb-ft @ 4000 rpm
0-60 mph : 8.7 sec.


It produces only 235 hp, which accounts for a quarter-mile time of sixteen seconds :roll: and the Crown Vic is a capable police cruiser and can reel in most perps. :tooth:

Kender til en Merc. som kørte som diplomat bil i State of New York der efterfølgende kom til Danmark, den var seriøst drosslet efter 180 km/t og stallede ud totalt, ydermere manglede den mindst. 60 Hk, selv med RON 98. Så den 500E spøger rundt herhjemme da ejeren simpelthen måtte sælge den. Det blev alt for omfattende at få den lavet om til Euro spec i.e fuld effekt.

Mener at E36 M3 har godt 240 Hk og herhjemme har den bedste af dem 321 Hk.
kafir harbi
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

Re: hvorfor er det liige...?

#5 Indlæg af ae86 »

HenrikGM skrev:http://www.youtube.com/watch?v=T_UWFzIkeBE&feature=related

Hvad er der under hjelmen på en US patruljevogn, siden de konsekvent kan tøffe op på siden af hvadsomhelst og puffe det i grøften??

Synes nettet er fyldt med klip af patruljevogne model "gammel flyder" der snilt indhenter den ene "superbil" efter den anden...!?!

Jeg ved at i gamle dage da DK havde volvoer i politiet at køretøjet ikke ligefrem havde en helt almindelig motor, men en raket var det nu ikke. I US ser det ud til at de kan indhente hvadsomhelst i disse store flydere....??! :?

Politiet skyder han ikke til sidst så det må være en fake ..:lol:

Derudover er en Mustang vel næppe nogen superbil...


Fra wikipedia
Billede

Fourth generation (1994–2004)
Main article: Fourth-generation Ford Mustang
In 1994, the Mustang underwent its first major redesign in 15 years. The design, code named "SN-95" by Ford, was based on an updated version of the rear-wheel drive Fox platform known as "Fox-4". It featured dramatic new styling by Patrick Schiavone that incorporated some stylistic elements similar to those on earlier Mustangs.[8] However, unlike all earlier Mustangs, a fastback model was unavailable.

The base model came with a 3.8 L V6 engine rated at (1994-1995) 145 hp (108 kW) or (1996-1998) 150 hp (112 kW), while the GT featured the 302 cu in V8, now using the intake manifold from the Thunderbird, a 60 mm throttle body, and a 215 hp (160 kW) rating. The Cobra model also returned with its GT-40 equipped 302 cu in engine, now rated at 260 hp (194 kW). The Mustang was named Motor Trend magazine's Car of the Year for the third time in 1994. In 1996 the Ford Modular engine was introduced for the first time for the Mustang.


Selv den "brutale" Cobra har kun 260 hk i org trim ... og det var ikke nogen Cobra
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

drosling over 180kmt kender jeg kun fra JAPAN.
masser af eropæiske kører med en helt anden motor på US markedet, bla(tidligere) BMW M3, den kørte her med en helt alm. husmandsmotor. om det overhovedet kan kaldes en M3 er et åbent spørgsmål. forklaringen er nok den megen stop and go trafik, i myldretiden i USA. om benzinen egentlig er så meget dårligere end her?? MVH søren
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

i mellemtiden kan man jo så få MUSTANG med over 400hk, ja faktisk kun en udstødning og et remhjul fra 500hk! samtidig må man konstatere at HK aldrig har været billigere. MVH søren
Besvar