R.I.P Scott Kalitta

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Exhume.dk
Senior Medlem
Indlæg: 405
Tilmeldt: 02 okt 2007, 11:27
Geografisk sted: Midt i det mørke

R.I.P Scott Kalitta

#1 Indlæg af Exhume.dk »

NHRA driver Kalitta killed in crash

Læs resten HER

Se Video HER
kafir harbi
Brugeravatar
beyer
Senior Medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: sjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af beyer »

det er sku kedeligt når sådan noget lort sker :(
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#3 Indlæg af Yugo Turbo »

HVORFOR i alverden står der dog også sådan en betonvæg for enden af banen? det burde der da ikke være, der burde være en stor mark
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Supra_Jorn
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 02 okt 2006, 11:38
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Kontakt:

Re: R.I.P Scott Kalitta

#4 Indlæg af Supra_Jorn »

Exhume.dk skrev:NHRA driver Kalitta killed in crash

Læs resten HER

Se Video HER


Ja, det er helt ufattigt, når man ser den video, har set den fra flere vinkler nu, han eksplodere jo når han rammer den mur for enden, der skulle som Lasse skriver, være en 4 km mark, eller lignende, utroligt nogle tør/godkender sådan noget, med biler der snart er på 600 km/t.

Et stort tab at miste Scott Kalitta, nok en af de største inden for Drag.

Billede
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#5 Indlæg af klyfax »

Yugo Turbo skrev:HVORFOR i alverden står der dog også sådan en betonvæg for enden af banen? det burde der da ikke være, der burde være en stor mark


En sand kasse ville vel være bedre? Eller hva??
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
Supra_Jorn
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 02 okt 2006, 11:38
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Kontakt:

#6 Indlæg af Supra_Jorn »

klyfax skrev:
Yugo Turbo skrev:HVORFOR i alverden står der dog også sådan en betonvæg for enden af banen? det burde der da ikke være, der burde være en stor mark


En sand kasse ville vel være bedre? Eller hva??


På store hangar-skibe, er der nødløsninger hvis wiren ikke holder, et kæmpe gummibåndsnet, som slå op og stopper et fly på mange tons og 250-300 km/t, det ville sikkert kunne redde Scott.
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#7 Indlæg af klyfax »

Tror bare det er rimiligt dyrt. Det jo ik bare et gummibånds net, men mega fjedre også. Hvis nettet ik gir sig, så bilen bare skal bremses fra 300 - 0 på en meter, så er jeg rimilig sikker på at bilen ryger igennem...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#8 Indlæg af luske »

Yugo Turbo skrev:HVORFOR i alverden står der dog også sådan en betonvæg for enden af banen? det burde der da ikke være, der burde være en stor mark


ja det var også min første tanke ?? det er vel kun lige til at dem der bremser for fuld anker når at stoppe ?? eller hvad ? er det kameravinkelen der snyder ?? men igen en betonvæg for enden ??

MVH Luske
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Drenge, nu må i sgu tage jer lidt sammen, og forholde jer til hvad i ser og laver!


Kommentarer til denne ulykke:

HVORFOR i alverden står der dog også sådan en betonvæg for enden af banen? det burde der da ikke være, der burde være en stor mark

utroligt nogle tør/godkender sådan noget, med biler der snart er på 600 km/t.

ja det var også min første tanke ?? det er vel kun lige til at dem der bremser for fuld anker når at stoppe ?? eller hvad ? er det kameravinkelen der snyder ?? men igen en betonvæg for enden ??



Husk lige på at det er verdensklasse resqueteams, topproffessionelle folk og verdens største dragrace organisation der står bag her.(bemærk jeg siger ikke de er fejlfrie, men se lige pointen længere nede!). Hvad angår fangnet, så ja, det var på plads og det virkede, men intet kan fange et løbsk missil uden det går galt.



I en anden tråd om et belgisk arrangement er alle ved at gå i selvsving over hvor fedt det var....Trods der kører promodbiler på upreppet bane(der tydeligvist er pisseglat!), biler uden bur, intet resqueteam, Frit brændstof etc. etc.


Tænker her at HVIS Christel var kørt galt med 250+ og brændt ihjel i bilen, var KOE så også noget hø?


Det er et godt eksempel på at folk er nogle klaphatte når det går GALT, men nogle helte når det går OK. :coffee:

Ligesom jeg finder det vildt når de kører FC på en bane med final stop, så finder jeg det også vildt når de kører promod på en flyveplads med dårligt greb og minimal redningsmandskab. Faktisk nok mere vildt, men det er suverænt kørerne selv der bestemmer om de vil træde på speederen eller ej.

Men altid trist når en kommer af dage på den måde.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Supra_Jorn
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 02 okt 2006, 11:38
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Kontakt:

#10 Indlæg af Supra_Jorn »

HenrikGM skrev:Drenge, nu må i sgu tage jer lidt sammen, og forholde jer til hvad i ser og laver!


Kommentarer til denne ulykke:

HVORFOR i alverden står der dog også sådan en betonvæg for enden af banen? det burde der da ikke være, der burde være en stor mark

utroligt nogle tør/godkender sådan noget, med biler der snart er på 600 km/t.

ja det var også min første tanke ?? det er vel kun lige til at dem der bremser for fuld anker når at stoppe ?? eller hvad ? er det kameravinkelen der snyder ?? men igen en betonvæg for enden ??



Husk lige på at det er verdensklasse resqueteams, topproffessionelle folk og verdens største dragrace organisation der står bag her.(bemærk jeg siger ikke de er fejlfrie, men se lige pointen længere nede!). Hvad angår fangnet, så ja, det var på plads og det virkede, men intet kan fange et løbsk missil uden det går galt.



I en anden tråd om et belgisk arrangement er alle ved at gå i selvsving over hvor fedt det var....Trods der kører promodbiler på upreppet bane(der tydeligvist er pisseglat!), biler uden bur, intet resqueteam, Frit brændstof etc. etc.


Tænker her at HVIS Christel var kørt galt med 250+ og brændt ihjel i bilen, var KOE så også noget hø?


Det er et godt eksempel på at folk er nogle klaphatte når det går GALT, men nogle helte når det går OK. :coffee:

Ligesom jeg finder det vildt når de kører FC på en bane med final stop, så finder jeg det også vildt når de kører promod på en flyveplads med dårligt greb og minimal redningsmandskab. Faktisk nok mere vildt, men det er suverænt kørerne selv der bestemmer om de vil træde på speederen eller ej.

Men altid trist når en kommer af dage på den måde.


Vi kan vel have vores egen mening/fantasi om hvad der er sket, hvad der kunne være anderledes, uden du behøver at høvle os ned
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen
Besvar