Flere hk med catch tank?

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

Flere hk med catch tank?

#1 Indlæg af Andy »

Oil Catch Tank, Rektangulær Alu

Varenummer: A044C

GDL
Olie separator i eloxeret aluminium.
Samler olietågen op fra krumtaps udluftningen.
Giver flere hestekræfter og mindre tændingsbanken.
0,6 liters beholder incl. studse / beslag / slange.

Det var da alligevel imponerende, en catch tank der giver flere hk?????og den er endda billigere end et KN filter der også skulle give flere hk?? :grin:
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#2 Indlæg af Zorak »

Synes ikke de virker en pind dem man køber.. Som regel helt tomme indeni..

Det eneste min fangede var noget kondensvand.. Så smed den tilbage på hylden og svejsede en studs på indsugningen på turboen.. :gnaek:
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#3 Indlæg af Shelby 500 »

1 hk er jo osse flere hk....tjek lige de olietåger du smider ind sammen med den luft der skal forbrændes....
RS-
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

Re: Flere hk med catch tank?

#4 Indlæg af møffe »

Andy skrev:Oil Catch Tank, Rektangulær Alu

Varenummer: A044C

GDL
Olie separator i eloxeret aluminium.
Samler olietågen op fra krumtaps udluftningen.
Giver flere hestekræfter og mindre tændingsbanken.
0,6 liters beholder incl. studse / beslag / slange.

Det var da alligevel imponerende, en catch tank der giver flere hk?????og den er endda billigere end et KN filter der også skulle give flere hk?? :grin:


JEG TAGER 10tak..
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#5 Indlæg af Yugo Turbo »

mon ikke at det er lidt overdrevet at den ligefrem tilføjer effekt. vil gerne påstå her og nu at det er ikke noget du vil kunne måle. ja medmindre din motor er utæt og underkomprimerer.

det tæller nok lige så meget som at på stå at motoren vil dø før tid, fordi der ikke længere kommer oliedampe med ind i motoren og at den derfor bliver tør og går i stykker
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#6 Indlæg af ae86 »

Taget fra k-sportracing.com

*Aluminum light weight design of rotor. The centre bell of the rotor assembly is made from aluminum and it can increase the horse power.
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#7 Indlæg af Yugo Turbo »

hvad er det man skal bruge en rotor til i en catch tank?
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#8 Indlæg af ae86 »

Yugo Turbo skrev:hvad er det man skal bruge en rotor til i en catch tank?


Nu er der tale om en Bremseskive ... på engelsk Brake Rotor eller bare forkortet til rotor .. se linket for mere info.. det var ikke ment som en direkte kommentar til catch tanken .. men som endnu et produkt der tilskrives tvivlsomme egenskaber... godt nok er et alu-center en god ting for den uaffjederet vægt men at det ligefrem skulle give flere Hk tvivler jeg på .. den smule "inertibesparelse" der er i et alu-center er nok ikke stor og hvis den endelig sparer lidt Hk i forhold til et solidt jern/stål center så er det stadigt ikke korrekt at skrive at den giver flere Hk .. men snarre at den "stjæler" færre end en tilsvarende solid skive ...
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#9 Indlæg af Yugo Turbo »

årh så forstår jeg bedre... ku heller ikke helt se sammenhængen :oops:
Brap brap brap...
Billede
Besvar