Lavt olietryk på Audi A4 1,8T
Redaktør: Moderatorer
-
MSS535
- Junior Medlem
Lavt olietryk på Audi A4 1,8T
Hej
Har en makker der har sådan en Audi A4 1,8T 150hk der når den bliver driftvarm har problemer med lavt olietryk.
Bil og motor har kørt lidt over 300k km.
Er der en der ved hvad det plejer at være galt?
Er det slidte lejer eller slidt oliepumpe, eller noget helt andet?
Hvis sådan en motor skal renoveres, er der så noget der plejer at være slidt så man ikke bare kan skifte stempelringe og lejer? Altså bliver cylinder/stempel eller krumtap slidt så meget at den skal bores og slibes?
Har en makker der har sådan en Audi A4 1,8T 150hk der når den bliver driftvarm har problemer med lavt olietryk.
Bil og motor har kørt lidt over 300k km.
Er der en der ved hvad det plejer at være galt?
Er det slidte lejer eller slidt oliepumpe, eller noget helt andet?
Hvis sådan en motor skal renoveres, er der så noget der plejer at være slidt så man ikke bare kan skifte stempelringe og lejer? Altså bliver cylinder/stempel eller krumtap slidt så meget at den skal bores og slibes?
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Juelsminde
- BSA-G40
- Nyt Medlem
- Geografisk sted: Jylland!
RE:
Vil osse mistænke oliesi'en, som sidder nede i bundkaret.. Er set før at den bliver stoppet, og hvis man køre videre med dette, så kan man næsten selv regne ud hva der sker..
VAG Dude!
Daydrive: Volkswagen Golf 1 GX (Retro)
Projekt: Polo G40 Turbo!
Daydrive: Volkswagen Golf 1 GX (Retro)
Projekt: Polo G40 Turbo!
-
Martin Mikkelsen
- Medlem
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Juelsminde
-
MSS535
- Junior Medlem
Hej
Jeg ved ikke hvor længe han har kørt med det, men i hvert fald over 3-4 olieskift som jeg kan forstå på ham...
Olielampen lyser som sagt først når motoren er driftvarm. Desuden er der lidt ventilstøj. Er der hydrauliske løftere i sådan en?
Han er ikke klar over hvad det er for noget olie han har fået på, men tror det er det som fabrikken foreskriver. Vil det være en fordel med noget andet olie?
Jeg ved ikke hvor længe han har kørt med det, men i hvert fald over 3-4 olieskift som jeg kan forstå på ham...
Olielampen lyser som sagt først når motoren er driftvarm. Desuden er der lidt ventilstøj. Er der hydrauliske løftere i sådan en?
Han er ikke klar over hvad det er for noget olie han har fået på, men tror det er det som fabrikken foreskriver. Vil det være en fordel med noget andet olie?
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Syddjurs