Grunden til min spørgsmål er:
min bil blev målt til 290 hk og 410 nm
sad og kiggede på et par toyotaere lavet hos VAE
486hk - 420nm 2,1bar og stadig en 1,6liter
508 hk / 480 nm @ 2,1bar
Hvordan kan det være de begge har flere hk end nm?
Redaktør: Moderatorer

som MAX værdi? nej sådan en findes ikke!ad2 skrev:Findes der en formel hvor man kan se, hvad man burde have have af nm hvis man har f.eks. 300 hk?
Grunden til min spørgsmål er:
min bil blev målt til 290 hk og 410 nm
sad og kiggede på et par toyotaere lavet hos VAE
486hk - 420nm 2,1bar og stadig en 1,6liter
508 hk / 480 nm @ 2,1bar
Hvordan kan det være de begge har flere hk end nm?
![]()
Min kammerat's toyota 4AGTE der laver 587hk og 499nm ved 2,1 bar har max hk ved 8963rpm, og max nm ved 7900rpm.John Sahl skrev:Hvad omdrejninger snurrer de Toyotaer for at lave de tal?
.
Man måler generelt i det gear der låser gearkassens indgangs-aksel og udgangs-aksel sammen så gearkassen har et udvekslings forhold på 1:1 ... dvs 1 rpm på ind giver 1 på ud ... på den måde "fjerner" man gearkassen .. idéen er jo at finde udaf hvad motoren yderad2 skrev:Og nu når vi er ved det.
Hvor stor forskel er der på om bil med en 5 trins gearkasse
Bliver målt i 4. eller 5. gear?


Dvs. Supra MK4's kammerat har 553,53 hp ved sit max moment (499nm vs. 7900 rpm) og han har 466,41 nm ved sit max hp (587hp vs. 8963 rpm).Supra MK4 skrev:Min kammerat's toyota 4AGTE der laver 587hk og 499nm ved 2,1 bar har max hk ved 8963rpm, og max nm ved 7900rpm.John Sahl skrev:Hvad omdrejninger snurrer de Toyotaer for at lave de tal?
.
Og det er som søren siger, stor turbo, dog ikke så vilde knaster, det er 272/272.