Sandblæsning af karosseri

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Sandblæsning af karosseri

#1 Indlæg af Runesm »

Jeg går og tænker på at strippe mit karosseri fuldstændig, og sende det til sandblæsning, netop for at få has på genstridig hærdet undervognsbehandling og rust.

De fleste steder siger de dog at man selv skal fjerne sådan noget først, og i mine øjne betyder det så at fidusen helt går af det. Findes der ikke nogen der tager en brugt bil næsten direkte fra vejen, og så stripper den helt ned til metallet?

Rune

PS: Det må helst ikke koste lige så meget som en hellakering
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Re: Sandblæsning af karosseri

#2 Indlæg af John Sahl »

Problemet er at hvis de forsøger at blæse undervognsbehandlingen af for dig, så laver de nok huller i karrossen før det er væk..

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#3 Indlæg af Ravnen »

Tøris eller varmepistol, sæt i værk...!
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

Ravnen skrev:Tøris eller varmepistol, sæt i værk...!


Siger du jo godt nok, jeg kan bare ikke komme ind i revnerne med det, og der er mange dumme vinkler og sprækker i mit motorrum!
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#5 Indlæg af Mads B (dk) »

du må få den dyppet i et eller andet stærkt ;-)
Billede
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#6 Indlæg af møffe »

eler købe et kaross der aldrig har været undervogsnbehandlet(som jeg lige har gjort)

petrolium (tændvæske) i den der forstøver dims der følger med i alle kompressor tilbehørssæt. det virker fint. og bagefter for at affedte så en god omgang opvaskemiddel og meget varm vand i den samme dims til kompressoren. det er sådan jeg gør mit motorrum rent.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 27 okt 2005, 17:40

Re: Sandblæsning af karosseri

#7 Indlæg af fordtosserne »

Runesm skrev:Jeg går og tænker på at strippe mit karosseri fuldstændig, og sende det til sandblæsning, netop for at få has på genstridig hærdet undervognsbehandling og rust.

De fleste steder siger de dog at man selv skal fjerne sådan noget først, og i mine øjne betyder det så at fidusen helt går af det. Findes der ikke nogen der tager en brugt bil næsten direkte fra vejen, og så stripper den helt ned til metallet?

Rune

PS: Det må helst ikke koste lige så meget som en hellakering


den jeg fik blæst rense jeg ikke af for textyl eller at det bare direkte ud til sandblæseren

som den så ud før

Billede
Billede
Billede

efter sandblæsning

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#8 Indlæg af Mads B (dk) »

jeg tror det er det tykke tectyl under bunden der er problemmet...... det er for blødt samt tykt til at slå af, hvorimod det tynd der normalt bruges i eks motor rum sidder i så tyndt et lag at det ikke er noget problem
Billede
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#9 Indlæg af Ravnen »

Runesm skrev:
Ravnen skrev:Tøris eller varmepistol, sæt i værk...!


Siger du jo godt nok, jeg kan bare ikke komme ind i revnerne med det, og der er mange dumme vinkler og sprækker i mit motorrum!


Problemet for "din sandblæser", er som der bliver skrevet er ikke de få steder du ikke kan komme til i dit motorrum som primært er alm. lak, men det tykke lag undervognsbeskyttelse under bilen, når du har fjernet det er det ikke et problem.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#10 Indlæg af Runesm »

Ravnen skrev:Problemet for "din sandblæser", er som der bliver skrevet er ikke de få steder du ikke kan komme til i dit motorrum som primært er alm. lak, men det tykke lag undervognsbeskyttelse under bilen, når du har fjernet det er det ikke et problem.


Okay så, så virker det jo ikke så galt igen.

Fordtosserne - hvor og hvor meget kostede den der behandling?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar