For højgearsakslen kan jo godt flytte sig en del
Overgangs stykke fra 4g63motor til R154 gearkasse
Redaktør: Moderatorer
-
starion
- Junior Medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
- Geografisk sted: Lintrup
Overgangs stykke fra 4g63motor til R154 gearkasse
Hvad vil i måle afstanden iforhold til, for at sikre at de står 100% overfor hinanden??
For højgearsakslen kan jo godt flytte sig en del
For højgearsakslen kan jo godt flytte sig en del
Senest rettet af starion 15 okt 2008, 13:22, rettet i alt 1 gang.
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Går udfra du mener R154 ... supra turbo 5 spd
hvis du ikke skal over 350-400 hk/nm og ikke kører dragrace.. (eller på anden måde piner din gearkasse) så ville jeg vælge en w58 istedet da R154 skifter lidt som en landbrugsmaskine gearkasse ...
jeg er sikker på at du kan finde en gearklokke til en 4g63 og en w58 ... eventuelt Dellow i australien (selvom finishen på deres klokker ikke er det bedste)
hvis du ikke skal over 350-400 hk/nm og ikke kører dragrace.. (eller på anden måde piner din gearkasse) så ville jeg vælge en w58 istedet da R154 skifter lidt som en landbrugsmaskine gearkasse ...
jeg er sikker på at du kan finde en gearklokke til en 4g63 og en w58 ... eventuelt Dellow i australien (selvom finishen på deres klokker ikke er det bedste)
-
starion
- Junior Medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
- Geografisk sted: Lintrup
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Re: opmåling
starion skrev:ingen der har noget at byde ind med mht. opmåling/ centrering af motor og gearkasse i forhold til hinanden???
Hvis du ,som du skriver, har adgang til de rigtige maskiner på dit arbejde, så må du vel bare i gang med selv at lave værktøjerne.. det er rigtigt at højgears akslen kan bevæge sig en lille smule (og det skal kun være en lille smule) så hvis du er ret omhyggelig så bør du kunne lave opmålingerne "perlegrus-mekaniker-style" og hvis du er heldig og samtidigt ikke har isinde at den gearkasse skal ha alle de tæsk du kan komme til at give den .. så bør det holde .. men hvis du begynder at hive meget over de 230-260 hk som en std supra hælder igennem gearkassen så bør du lave det ordentligt ...
hvis du vil lave det så præcist som du nu har mulighed for så bliver du nok nød til at skille kassen ad og forsigt strippe alle aksler og gearhjul ud af kassen og så lave en stang som ligger og hviler i et par af leje overfaldne .. højgears akslen er jo kun en lille kort aksel .. hvis du laver en aksel som ´hviler i højgearakselens leje overfald og som fortsætter over i 4 gears lejeoverfald og eventuelt det næste så bør du ret præcist have din gearkasses centerlinie.. hvorfra du kan optegne din gearkasses flange
Det samme kunne gøres med din motor .. men her ligger krumtappen heldigvis helt fast og du burde derfor kunne tage udgangspunkt i krumtap-svinghjul anlægs/befæstigelses flade
