Jeg skal have skiftet trækakselmanchet, og har derfor afmonteret trækakslen - dog stadigvæk siddende i spindlen, idet det yderste led ikke lige ville løsne sig fra spindlen.
Jeg har så efterfølgende haft det sat op i skruetvingen, og så ellers varmet og varmet og varmet, sprøjtet med WD 40 igen og igen og igen og varmet og varmet, og så ellers banket og banket og banket, for at få det yderste led til at løsne sig fra spindlen.
Men der sker sgu ikke en skid.
Hvad kan jeg ellers gøre..?
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ferrari Killer skrev:Jeg skal have skiftet trækakselmanchet, og har derfor afmonteret trækakslen - dog stadigvæk siddende i spindlen, idet det yderste led ikke lige ville løsne sig fra spindlen.
Jeg har så efterfølgende haft det sat op i skruetvingen, og så ellers varmet og varmet og varmet, sprøjtet med WD 40 igen og igen og igen og varmet og varmet, og så ellers banket og banket og banket, for at få det yderste led til at løsne sig fra spindlen.
Men der sker sgu ikke en skid.
Hvad kan jeg ellers gøre..?
Trykluftmejsel påmonteret spids mejsel - lige i hullet i midten...
- og det kan du så bruge til en porno joke, eller til at løse dit problem, your choice...
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Jeg er ikke sikker på om jeg forstår det korrekt, men hvis det er som jeg forstår.
Kan du så ikke få ydereste led af selve trækakselen?
I så fald sidder der ikke en låsering lige som på coupeen?
og sidder låseringen udenfor eller inde i leddet ?? væsentlig detalje da den der sidder yderst sjældent lader sig narre af "brute force" men skal åbnes manuelt
hvis du har løsnet ringen ( hvis der er nogen ), og den kun holdes fast med en låsering inde i, ja så er det vel bare på med en forhammer...
Mit aksel-led ville heller ikke af sådan lige.. jeg satte det i skruestikken således at leddet blev støttet af bænkens ben - så satte jeg en træklods op på, og så fik den bare et ordentligt knald med hammeren - så blev det slået af lodret nedad - uden det tog skade...
Og der skal slås godt til..
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
som jeg læser det, så kan ronnie ikke få selve ledet ud af spindlen... og hvad gøre man så ved det? jeg tror jeg ville sætte skidtet op i pressen. ligge spindlen op så den ligger af på bagkanten af flangen til skiven, derefter presse på ledet der hvor navmøtriken skrues på. (er på værkstedet på tirsdag ronnie, hvis du vil forbi...)
Sørg for at du får lavet et ordentligt underlag til spindlen, og der efter må du kunne slå den ud. Den er helt sikkert rustet fast som du jo har opdaget, men jeg tror ikke WD40 kan trænge igennem.
Men hvis du skal slå den ud, så er underlaget for spindlen kritisk. Hvis det er godt nok, så skal du kunne slå den ud.
Uden at have set spindel og træksksel, så er det svært at sige om der er plads til at du kan lave dette underlag, og kan du ikke det, så er det også svært i en presse. Pressen har dog en fordel i det konstante tryk hvor tingene ikke hopper rundt som ved påføring af slagkraft.