Lige et par spørgsmål?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

Lige et par spørgsmål?

#1 Indlæg af JerrilD »

Kan man få synes sin bil med bur? eller skal det pilles ud inden syn?

-----------------------------

Skal man betale afgift hvis jeg nu køber er en bil til reservedele i tyskland og piller motoren ud og bruger den i en dansk bil?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

Re: Lige et par spørgsmål?

#2 Indlæg af møffe »

JerrilD skrev:Kan man få synes sin bil med bur? eller skal det pilles ud inden syn?

-----------------------------

Skal man betale afgift hvis jeg nu køber er en bil til reservedele i tyskland og piller motoren ud og bruger den i en dansk bil?


1* det er vist meget afhændig af hvordan du tolker love og regler ang blinde vinkler og udstigning og hvordan buret er lavet.

nej men du SKAL betale moms.. eller er du vestjyde??? lol.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

#3 Indlæg af skassa »

Jeg vil da ikke mene atdu skal betale noget som helst, undtaget den bil du henter i tyskland, der betaler du nemlig moms,
Så du skal ikke betale moms i DK,

Så bare igang :)
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#4 Indlæg af ae86 »

Vi fik synet raceren før i tiden med et 8pkt bur eneste krav var at side bøjlerne ved dørene kan pilles ud i tilfældet af at fru hansen på 80 nede af vejen køber bilen :roll: (Læs det skulle kunne boltes ud.. vinkelsliber med en skæreskive var heller ikke en option)

Den blev også synet med 3" 6pkt seler .. dog skulle de orginale rulleseler stadigt være i bilen ... hvilket virkede dumt på det tidspunkt men senere viste sig at være mere gennemtænkt end ovenstående... fidusen er at det til dagligt hurtigt bliver besværligt at skulle klikke min de 4 punkter i selen sammen så man blev hurtig doven og brugte den gamle 3 pkt sele

Hvilket yderligt sparede 6pkt selen for slidtage
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#5 Indlæg af audi_claus »

Man finder også ud af, at en 6-punkts sele faktisk er varm at have på kroppen om sommeren - når man ikke har sin køredragt på.
Desuden har det vist sig (een eller anden statistik jeg så for nylig), at 3-punktsseler er mere velegnede i almindelig trafik - måske fordi man bedre kan dukke sig og glide til siden, hvis man rammer noget, der kommer ind gennem forruden. Ved løb kører de fleste samme vej rundt, og buret tager mest af for rulleture.
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#6 Indlæg af Slavteren »

et ordenligt konstrueret bur skulle meget gerne tage af for mere end en rulletur.. og den med at glide ud af selen om nødvendigt.. er vi så ikke tilbage til de dumme undskyldninger for slet ikke at bruge nogen sele?
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#7 Indlæg af audi_claus »

Slavteren skrev:et ordenligt konstrueret bur skulle meget gerne tage af for mere end en rulletur.. og den med at glide ud af selen om nødvendigt.. er vi så ikke tilbage til de dumme undskyldninger for slet ikke at bruge nogen sele?

'
Jeg referede blot til en uheldsstatistik - og tillagde mine egne formodninger. Jeg bruger altid 3-punktsele på offentlig vej og 6-punkt til løb (i en bil med bur).
Hvis der ikke er bur, må man ikke bruge 6-punktsele - da man får et problem ved en rulletur, når taget kommer ned
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#8 Indlæg af Slavteren »

jeg kører uden bur og med 4 punkts sele.. prøv at kigge lidt i de statistikker. i hvor mange uheld ruller bilen rundt? og ud af dem, i hvor mange tilfælde bliver bilen så trykket henover sæderne? papir og tal er taknemlige...

dog skal det siges at min 2. kører er placeret så lavt som muligt, både for at gi mere hovedplads, og for et så lavt tyngdepunkt som muligt.

du siger at 4 punk selen er farlig fordi man ikke kan glide ud af den, men omvendt så holder en 3 punktsele faktisk ikke en ret meget nede i sædet, og hvis man trykker forkert på nakken skal der altå ikke mere end ens egen vægt til at brække nakken... tager vi så en side kollision ind i tallene, så er du igen MEGEt mere sikret med en 4 punkt sele.

men igen, skøner er svære at bekæmpe...
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 27 okt 2005, 17:40

#9 Indlæg af fordtosserne »

nu nå vi snakker seler så skal folk lige se hvad der kan ske hvis de ikke bruges rigtigt. STÆRKE BILLEDEREN
http://briskoda.net/motorsport-discussi ... cs/129912/
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#10 Indlæg af JerrilD »

fordtosserne skrev:nu nå vi snakker seler så skal folk lige se hvad der kan ske hvis de ikke bruges rigtigt. STÆRKE BILLEDEREN
http://briskoda.net/motorsport-discussi ... cs/129912/


Der er vist en der har fået klemt bollerne :wow:
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Besvar