Wastegate spørgsmål
Redaktør: Moderatorer
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
Wastegate spørgsmål
Hvor er det bedst at tage signalet til aktuator fra.....?
Turbo afgang, lige før gas spjæld eller i indsugningsmanifolden.
Turbo afgang, lige før gas spjæld eller i indsugningsmanifolden.
Nissan 200sx
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
Re: Wastegate spørgsmål
dykkerdahl skrev:Hvor er det bedst at tage signalet til aktuator fra.....?
Turbo afgang, lige før gas spjæld eller i indsugningsmanifolden.
Afhænger af setup, kører du med ladetryksstyring f.eks. E-boost, så er det turboafgang, uden, et spørgsmål og "religion"... (personligt så vælger jeg manifoldet)
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
dykkerdahl skrev:Jeg talte med en kendt jysk tuner i mandags og han sage at man aldrig måtte tage styre trykke fra manifoldet, fordi at gasspjældet kunne overtage styringen af lade trykket....
Ikke et prob. i min verden... men som jeg skriver; det er et religionsspørgsmål, så gør det som den person du tror mest på siger...
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
- Boostjunkie
- Medlem
- Indlæg: 169
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 08:49
- Geografisk sted: Vorbasse
Jeg vil sige man skal tage den før gasspjældét, så får man "trykfaldet" i intercooler og rør med. Men det er bare min teori og det jeg har gjordt på min bil... 
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo
Mazda 929 (JE) med MS og turbo
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
- Boostjunkie
- Medlem
- Indlæg: 169
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 08:49
- Geografisk sted: Vorbasse
dykkerdahl skrev:Ja men hvorfor så ikke tage trykfaldet over gasspjældet med?
Det er jo unægteligt et turboulent sted.....
Jeg vil jo mene at vis du tager den efter gasspjældet, så får du jo vacum på din aktuator, når du lukker gasspjældet. Det ved jeg ikke lige hvordan den har det med... På min bil har jeg sat slangen på trykrøret ca. 20 cm før gasspjældet...
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo
Mazda 929 (JE) med MS og turbo
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Min saab faldte 0,15bar ved at jeg flyttede trykudtaget op i manifolden istedet for på turboen.
Jeg tænkte det var en nem måde at omgåes det trykfald der kom på når den kom op i omdrejninger, men istedet mistede jeg tryk.
Kan ikke lige give en forklaring på hvorfor
Jeg tænkte det var en nem måde at omgåes det trykfald der kom på når den kom op i omdrejninger, men istedet mistede jeg tryk.
Kan ikke lige give en forklaring på hvorfor
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
- Boostjunkie
- Medlem
- Indlæg: 169
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 08:49
- Geografisk sted: Vorbasse
Runesm skrev:Min saab faldte 0,15bar ved at jeg flyttede trykudtaget op i manifolden istedet for på turboen.
Jeg tænkte det var en nem måde at omgåes det trykfald der kom på når den kom op i omdrejninger, men istedet mistede jeg tryk.
Kan ikke lige give en forklaring på hvorfor
Hmm, lyder mystisk... men, den første bil jeg byggede turbo, steg turbotrykket 0,1 bar da jeg flyttede trykudtaget til før gasspjældet. Og så har jeg bare lavet det på samme måde på den bil vi har nu...
Jeg tænkte på, flyttede du den til FØR eller EFTER gasspjældet??
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo
Mazda 929 (JE) med MS og turbo