T3/T4 kina turbo

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Jandk
Medlem

T3/T4 kina turbo

#1 Indlæg af Jandk »

Jeg har læst en del af jer har erfaring med et par danske firmaer der sælger "kina" turboer. Mon I kan svare på om man kan tage sådan en fætter og montere et ægte garrett .63 udstødningshus med intern wastegate???

Et eksempel på hvilken turbo jeg mener:
http://www.protune.dk/index.php/protune ... lader.html
Med venlig hilsen
Jan
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Geografisk sted: Juelsminde

#2 Indlæg af Alex_Reedtz »

Hvorfor ikke bare vælge en der har intern wastegate til at starte med?

http://turbomotor.dk/da/p_3.html
JDJ
Medlem
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#3 Indlæg af JDJ »

Det er en skam der ikke er et billede fra den anden side af. Jeg har haft en der lignede den der ret meget og der havde jeg sat en 5 bolts bagplade fra en Garrett på. Den passede lige over, dog skulle hullet til wastegaten i udstødningshuset slibes en del op da det var alt for lille i forhold til klappen på armen.
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Geografisk sted: Juelsminde

#4 Indlæg af Alex_Reedtz »

Jeg har en til at ligge jeg kan tage et billede af hvis det kan hjælpe noget.
kadett vr6

Re: T3/T4 kina turbo

#5 Indlæg af kadett vr6 »

Hej

Jeg kører selv med den Turbo. Som de også skriver så passer en standard T3 5 bolts wastegate over på.

Ellers har de jo også den turbo med intern wg på.

http://www.protune.dk/index.php/turbo/t ... rn-wg.html

Jandk skrev:Jeg har læst en del af jer har erfaring med et par danske firmaer der sælger "kina" turboer. Mon I kan svare på om man kan tage sådan en fætter og montere et ægte garrett .63 udstødningshus med intern wastegate???

Et eksempel på hvilken turbo jeg mener:
http://www.protune.dk/index.php/protune ... lader.html
møffe
Mester Medlem
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#6 Indlæg af møffe »

mon ikke det er for at undgå at skulle lave om på std udstødningen på vognen.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Jandk
Medlem

#7 Indlæg af Jandk »

møffe skrev:mon ikke det er for at undgå at skulle lave om på std udstødningen på vognen.

Tak Møff´n .. netop derfor.

Korriger mig hvis jeg er afsporet, men cosworth´n T3 har da ikke 5 bolt udstødningshus på??

Nu ved jeg godt jeg kan ringe til turbodk daubjerg protune etc, men det er jo for nemt :gnaek: men det lyder på jer (mellem linierne) som om det faktisk burde kunne lade sig gi´ sig??
Med venlig hilsen
Jan
møffe
Mester Medlem

#8 Indlæg af møffe »

Jandk skrev:
møffe skrev:mon ikke det er for at undgå at skulle lave om på std udstødningen på vognen.

Korriger mig hvis jeg er afsporet, men cosworth´n T3 har da ikke 5 bolt udstødningshus på??

Nu ved jeg godt jeg kan ringe til turbodk daubjerg protune etc, men det er jo for nemt :gnaek: men det lyder på jer (mellem linierne) som om det faktisk burde kunne lade sig gi´ sig??
nope min har 3 bolte (har din jo så også)
Jandk
Medlem

#9 Indlæg af Jandk »

møffe skrev:
Jandk skrev:

Nemmerlig.. har lige kigget, så det vil være hele huset der skal byttes hvis det kan lade sig gøre.

Jeg undersøger om denne løsning er en smutvej for at holde bilen kørende inden jeg går lidt videre med den.
Med venlig hilsen
Jan
møffe
Mester Medlem

#10 Indlæg af møffe »

Jandk skrev:
møffe skrev:
Jandk skrev:

Nemmerlig.. har lige kigget, så det vil være hele huset der skal byttes hvis det kan lade sig gøre.

Jeg undersøger om denne løsning er en smutvej for at holde bilen kørende inden jeg går lidt videre med den.
har du stadig ikke effekt nok? tror snart gasmads har en T4 tilsalg.
Besvar