Større Intercooler på en GTD?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

Større Intercooler på en GTD?

#1 Indlæg af JerrilD »

Ville det gi noget at smide en større IC på en GTD?

Regner nemlig med at købe sådan en gryde på mandag :)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Større Intercooler på en GTD?

#2 Indlæg af BANDIT »

JerrilD skrev:Ville det gi noget at smide en større IC på en GTD?

Regner nemlig med at købe sådan en gryde på mandag :)


Ikke som standalone :D Men i hvis den for noget mere saft og tryk , så er der en fordel ved det.

Det var dog en slem gammel kasse at skifte til :wink:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

Re: Større Intercooler på en GTD?

#3 Indlæg af JerrilD »

BANDIT skrev:
JerrilD skrev:Ville det gi noget at smide en større IC på en GTD?

Regner nemlig med at købe sådan en gryde på mandag :)


Ikke som standalone :D Men i hvis den for noget mere saft og tryk , så er der en fordel ved det.

Det var dog en slem gammel kasse at skifte til :wink:


Tja, noget billigere og køre i ;) Vil gerne ha en større Motorcykel på et tidspunkt ;)

Det er noget sjovere at køre på end i bil :)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#4 Indlæg af klyfax »

Så vidt jeg ved er der ikke IC på en GTD.
Men det skulle give lidt hvis den er standard, og rigtig meget hvis den for alt hvad den kan trække af tryk og olie.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#5 Indlæg af JerrilD »

klyfax skrev:Så vidt jeg ved er der ikke IC på en GTD.
Men det skulle give lidt hvis den er standard, og rigtig meget hvis den for alt hvad den kan trække af tryk og olie.


Jo nogen af dem er der, og nogen er der vist ikke.

Jeg kan se man kan få en 70 og en 80HK version? Kan det passe?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#6 Indlæg af JDJ »

Det er kun dem med 80 hk der har ic som std.
Det giver en 1-2 km længere på literen at sætte en fornuftig ic ud i fronten på dem.
Og tror også du skal regne med at det forlænger levetiden på motoren en del hvis den skal skures godt op i diesel og ladetryk.
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#7 Indlæg af JerrilD »

JDJ skrev:Det er kun dem med 80 hk der har ic som std.
Det giver en 1-2 km længere på literen at sætte en fornuftig ic ud i fronten på dem.
Og tror også du skal regne med at det forlænger levetiden på motoren en del hvis den skal skures godt op i diesel og ladetryk.


Ved du om motoren på dem med IC og unden IC er samme motor?

Kan du lige skære det ud i pap for mig? Altså det er bedere at skruge op på dieselpumpen og ladetrykket? Eller hvordan?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#8 Indlæg af JDJ »

JerrilD skrev:
JDJ skrev:Det er kun dem med 80 hk der har ic som std.
Det giver en 1-2 km længere på literen at sætte en fornuftig ic ud i fronten på dem.
Og tror også du skal regne med at det forlænger levetiden på motoren en del hvis den skal skures godt op i diesel og ladetryk.


Ved du om motoren på dem med IC og unden IC er samme motor?

Kan du lige skære det ud i pap for mig? Altså det er bedere at skruge op på dieselpumpen og ladetrykket? Eller hvordan?


Er 99% sikker at det er samme motor, det der giver de ekstra 10 hk er intercooleren og en lidt anderledes pumpe.

Nej det jeg mener er at motoren vil have bedre at køre med ic også selv om den er helt std. Men hvis du har planer om at småtune den lidt så er det et must med en ic hvis den skal holde til det i længden.
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#9 Indlæg af JerrilD »

Har ikke planer om at tune på den. Men går bevist efter den med IC.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#10 Indlæg af JerrilD »

Skal kigge på en på onsdag hvor der ingen Intercooler er på.

Er det sværet at eftermontere sådan en intercooler??
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Besvar