Regner nemlig med at købe sådan en gryde på mandag
Større Intercooler på en GTD?
Redaktør: Moderatorer
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
Større Intercooler på en GTD?
Ville det gi noget at smide en større IC på en GTD?
Regner nemlig med at købe sådan en gryde på mandag
Regner nemlig med at købe sådan en gryde på mandag
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
Re: Større Intercooler på en GTD?
JerrilD skrev:Ville det gi noget at smide en større IC på en GTD?
Regner nemlig med at købe sådan en gryde på mandag
Ikke som standalone
Det var dog en slem gammel kasse at skifte til
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
Re: Større Intercooler på en GTD?
BANDIT skrev:JerrilD skrev:Ville det gi noget at smide en større IC på en GTD?
Regner nemlig med at købe sådan en gryde på mandag
Ikke som standaloneMen i hvis den for noget mere saft og tryk , så er der en fordel ved det.
Det var dog en slem gammel kasse at skifte til
Tja, noget billigere og køre i
Det er noget sjovere at køre på end i bil
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
klyfax skrev:Så vidt jeg ved er der ikke IC på en GTD.
Men det skulle give lidt hvis den er standard, og rigtig meget hvis den for alt hvad den kan trække af tryk og olie.
Jo nogen af dem er der, og nogen er der vist ikke.
Jeg kan se man kan få en 70 og en 80HK version? Kan det passe?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
JDJ skrev:Det er kun dem med 80 hk der har ic som std.
Det giver en 1-2 km længere på literen at sætte en fornuftig ic ud i fronten på dem.
Og tror også du skal regne med at det forlænger levetiden på motoren en del hvis den skal skures godt op i diesel og ladetryk.
Ved du om motoren på dem med IC og unden IC er samme motor?
Kan du lige skære det ud i pap for mig? Altså det er bedere at skruge op på dieselpumpen og ladetrykket? Eller hvordan?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
JerrilD skrev:JDJ skrev:Det er kun dem med 80 hk der har ic som std.
Det giver en 1-2 km længere på literen at sætte en fornuftig ic ud i fronten på dem.
Og tror også du skal regne med at det forlænger levetiden på motoren en del hvis den skal skures godt op i diesel og ladetryk.
Ved du om motoren på dem med IC og unden IC er samme motor?
Kan du lige skære det ud i pap for mig? Altså det er bedere at skruge op på dieselpumpen og ladetrykket? Eller hvordan?
Er 99% sikker at det er samme motor, det der giver de ekstra 10 hk er intercooleren og en lidt anderledes pumpe.
Nej det jeg mener er at motoren vil have bedre at køre med ic også selv om den er helt std. Men hvis du har planer om at småtune den lidt så er det et must med en ic hvis den skal holde til det i længden.