b21et motor
Redaktør: Moderatorer
-
Lars PH
- Mester Medlem
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
b21et motor
Har været igang med at kikke på den volvo jeg er ved at købe som mangler at gå på den ene sidste cylinder. Komprationen er så godt som ens på alle cylindre under en halv bar til forskel på alle 4. motoren er med mekanisk indsprøjtning. har prøvet at flytte rundt på tændrør og tændkabler men fejlen bliver på den samme cylinder har der efter løstnet alle dyse rør og der kommer benzin ved alle rør selv den som den ikke går på. Kunne det tænkes at den ene dyse har sat sig og ikke vil åbne eller kan der ligge noget ovre i den mekaniske del som som ikke vil åbne nok der inde. Næste problem er at bilen skulle gå ud efter noget kørsel det er så ikke lykkes for mig endnu ved prøve kørsel. Men tændspolen får en lunken tempratur efter ca 5 min kørsel. Forsøgte så at mærke på min egen polo da jeg kom hjem og den var kold da jeg kom hjem. Så min tanke er at tændspolen har en defekt og mister en forbindelse når den bliver varm. men har ikke fået den til at gå ud så har ikke kunne tjekke om gnister også forsvinder når motoren ikke vil starte.
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
Lars PH
- Mester Medlem
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Ja fik bilen i dag leveret og den gik så istå da han manglede et par km. var da ude at hjælpe ham igang. Der fandt jeg så en fejl gnisten sprang på tændspolen til det ene tilslutning pga fedt og olie. Næste problem er så at bilen ikke lader for godt eller retter sagt slet. Så håber at det kan hjælpe så bilen kan tage noget lade tryk det føles som tænding helt for svinder når den får lidt tryk
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
Spirillen
- Senior Medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
- Geografisk sted: Horsens