Renovere topstykket?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

Renovere topstykket?

#1 Indlæg af JerrilD »

Kan det betale sig at renovere topstykket på en 1.4 TU maskine? Eller skal man bare finde et nyt "brugt" ?

Den tikker lidt i det den gamle maskine som ligger i AXéren :)

Tror ikke selv jeg magter opgaven :(
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

a

#2 Indlæg af tonnilerche »

Kommer vel an på om det er hele topstykket der er slidt, eller om det kun er en enkelt eller to ventil der siger lidt lyd.


Beskriv nærmere :)
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

Re: a

#3 Indlæg af JerrilD »

tonnilerche skrev:Kommer vel an på om det er hele topstykket der er slidt, eller om det kun er en enkelt eller to ventil der siger lidt lyd.


Beskriv nærmere :)


Den bruger lidt olie og snakker lidt i ventilerne.

Havde endelig regnet med at den skulle portes sammentidig.

Kender i nogen der kan gøre det i trekantsområdet? gerne med eller uden regning ;) hehe
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

Altså at renovere det med nye paraplyer og slibe ventilerne er noget du selv er istand til hvis du kan finde ud af at skrue topstykket af.

Så mangler du bare en der kan porte ;)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#5 Indlæg af møffe »

jerrild det kan vi hurtigt tage på msn en dag. jeg har masser af guides der kan hjælpe dig. og telefon numre til gode folk i branchen der ikke koster for meget.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#6 Indlæg af michael f »

jeg mener da man kan justere ventilerne på sådan en, kan man ikke?
jeg har set før at dyserne kan larme en del på de franske.. min kammerats 106'er rally larmede ihvertfald meget fra dyserne..
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#7 Indlæg af JerrilD »

michael f skrev:jeg mener da man kan justere ventilerne på sådan en, kan man ikke?
jeg har set før at dyserne kan larme en del på de franske.. min kammerats 106'er rally larmede ihvertfald meget fra dyserne..


Ved jeg faktisk ikke :) hehe har ikke lige haft ventildækslet pillet af.

Men tror jeg venter med at porte toppen til jeg har fået fat i en anden knast. :)

Men vil godt ha renoveret toppen. Som det første. Så tror jeg vil finde et andet topstykke på et tidspunkt og porte det.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#8 Indlæg af JerrilD »

Kom også til at tænke på om det var relativ nemt at skifte stempelringe når man har toppen af? Eller skal man til og ha bundkaret af?

Har ingen planer lige pt om at tage motoren ud af bilen.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
rofl
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 17 feb 2004, 14:56
Geografisk sted: København
Kontakt:

#9 Indlæg af rofl »

JerrilD skrev:Kom også til at tænke på om det var relativ nemt at skifte stempelringe når man har toppen af? Eller skal man til og ha bundkaret af?

Har ingen planer lige pt om at tage motoren ud af bilen.


:D - tror det bedste for dig er at købe håndbogen passende til din bil og bruge lidt tid på at :reading: og :reading: så du på den måde får lidt styr på for og bag på en motor inden du selv hopper ud i at renovere din motor. Vi skal alle sammen starte et sted og synes det er fedt du er frisk på at begynde, men lad dig ikke nare af os der ikke bruger bøger hver gang - mange af os har skruet på biler og motore længe inde der blev tænkt på dig. Så brug de 150 kr på bogen over din bil også få en til at hjælpe dig de første par gange - så er det også sjovere og billigere i længden :D
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

JerrilD skrev:Kom også til at tænke på om det var relativ nemt at skifte stempelringe når man har toppen af? Eller skal man til og ha bundkaret af?

Har ingen planer lige pt om at tage motoren ud af bilen.


Hehe, no offence, men stemplerne skal ud af blokken, og da stemplerne sidder fast i bunden, så bliver det svært at få stempelringene ud uden at få bundkarret af.

Men ikke noget en ildøkse ikke kan assistere med ;-)

Tror en simpel haynes manual vil være en del værd for dig. :reading:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar