Jeg har 3 ure som jeg vil installere i min bil:
Olie temp
Olie tryk
Ladetryk
Er der nogen der har en guide til hvordan ledningerne skal forbindes? De er købt brugt, og der fulgte intet med. Så hvis nogen har et link til hvor man kan købe tryk og temp sensore i en fornuftig kvalitet ville jeg også være taknemmelig.
Ladetryk har 3 ledninger (og en "indgang" til tryk): rød, sort og orange. Sort er stel, og jeg havde forestillet mig at rød så var til 12V og orange var til tænding, men sætter man sort og rød på batteriet tænder uret, selvom bilen er slukket?
De to andre ure har de samme ledninger plus 3 andre som er lidt tyndere. Så vidt jeg husker består de sidste 3 af en rød, en sort og en sidste jeg ikke kan huske, men der er jo kun 2 stik på en tryk/temp sensor, så hvad er den sidste til?
På forhånd tak!
Ydegaard
Auto Gauge smoke ure
Redaktør: Moderatorer
-
Ydegaard
- Junior Medlem
- Indlæg: 80
- Tilmeldt: 11 apr 2009, 21:26
- Geografisk sted: Århus
- Kontakt:
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Re: Auto Gauge smoke ure
Ydegaard skrev:Jeg har 3 ure som jeg vil installere i min bil:
Olie temp
Olie tryk
Ladetryk
Er der nogen der har en guide til hvordan ledningerne skal forbindes? De er købt brugt, og der fulgte intet med. Så hvis nogen har et link til hvor man kan købe tryk og temp sensore i en fornuftig kvalitet ville jeg også være taknemmelig.
Ladetryk har 3 ledninger (og en "indgang" til tryk): rød, sort og orange. Sort er stel, og jeg havde forestillet mig at rød så var til 12V og orange var til tænding, men sætter man sort og rød på batteriet tænder uret, selvom bilen er slukket?
De to andre ure har de samme ledninger plus 3 andre som er lidt tyndere. Så vidt jeg husker består de sidste 3 af en rød, en sort og en sidste jeg ikke kan huske, men der er jo kun 2 stik på en tryk/temp sensor, så hvad er den sidste til?
På forhånd tak!
Ydegaard
Har tilfældigvis lige netop disse ure koblet til...
Ladetryk: Sort er stel, rød er tændings +, orange er vist til og dæmpe belysning når man tænder lys.
Olietryk/olie temperatur: Der er sort stel, rød tændings + og den grønne er til sensor.
Husk du skal tage stel ude hvor sensor sidder.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Ydegaard
- Junior Medlem
- Indlæg: 80
- Tilmeldt: 11 apr 2009, 21:26
- Geografisk sted: Århus
- Kontakt:
Tusind tak!
Så den orange er ikke nødvendig at sætte til?
Jeg er ikke helt med ved de 2 andre ure.
Der er de samme på dem som på ladetryk, altså +, stel og en orange som skal ud til højre, men hvad så med de sidste 3?
En rød som også skal have strøm fra tændingen, en sort som skal have sin egen stel og en grøn som skal på sensor?
Er der ikke 2 stik på sensoren?
Og hvad forskel gør det om man trækker den ene stelledning helt ned til sensoren?
Jeg er ikke helt med ved de 2 andre ure.
Der er de samme på dem som på ladetryk, altså +, stel og en orange som skal ud til højre, men hvad så med de sidste 3?
En rød som også skal have strøm fra tændingen, en sort som skal have sin egen stel og en grøn som skal på sensor?
Er der ikke 2 stik på sensoren?
Og hvad forskel gør det om man trækker den ene stelledning helt ned til sensoren?
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Re: Tusind tak!
Ydegaard skrev:Så den orange er ikke nødvendig at sætte til?
Jeg er ikke helt med ved de 2 andre ure.
Der er de samme på dem som på ladetryk, altså +, stel og en orange som skal ud til højre, men hvad så med de sidste 3?
En rød som også skal have strøm fra tændingen, en sort som skal have sin egen stel og en grøn som skal på sensor?
Er der ikke 2 stik på sensoren?
Og hvad forskel gør det om man trækker den ene stelledning helt ned til sensoren?
Der er kun 2 ledninger på sensor, grøn=signal, sort stel.
Jeg har trukket stel med helt ud til sensor.
Det er de eneste ledninger jeg har brugt.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 