undersmøring af stempler??

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

undersmøring af stempler??

#1 Indlæg af JerrilD »

Ved nu ikke om min motor har undersmøring af stemplerne. Men er det muligt at selv lave undersmøring af stemplerne?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#2 Indlæg af BANDIT »

Den har den ikke , det er muligt at lave det ja , men omstændigt i forhold til det du vil opnå med det.

Hvor meget effekt skal du lave på den motor :?:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#3 Indlæg af JerrilD »

sigter efter 115-125hk. hvis det er muligt :)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#4 Indlæg af BANDIT »

JerrilD skrev:sigter efter 115-125hk. hvis det er muligt :)


Selvfølgelig er det muligt, men glem sådan nogen ting som undersmøring af stempler
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

a

#5 Indlæg af tonnilerche »

hvad motor? 115-125hk er jo noget man hiver hjem på sug, medmindre vi snakker en 1.0 liters motor.



jeg formoder det er tryk du vil lave? Så ville jeg nøjes med at holde øje med olietemperaturen.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

Re: a

#6 Indlæg af luske »

tonnilerche skrev:hvad motor? 115-125hk er jo noget man hiver hjem på sug, medmindre vi snakker en 1.0 liters motor.



jeg formoder det er tryk du vil lave? Så ville jeg nøjes med at holde øje med olietemperaturen.


tror ikke han vil montere tryk for den smule , han har 85hk i forvejen (hvis det er en GT)

og 125HK kræver heller ikke den store ombygning , kender en der har lavet 150 på sådan en (dog en GTi)

MVH Luske
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

Re: a

#7 Indlæg af JerrilD »

luske skrev:
tonnilerche skrev:hvad motor? 115-125hk er jo noget man hiver hjem på sug, medmindre vi snakker en 1.0 liters motor.



jeg formoder det er tryk du vil lave? Så ville jeg nøjes med at holde øje med olietemperaturen.


tror ikke han vil montere tryk for den smule , han har 85hk i forvejen (hvis det er en GT)

og 125HK kræver heller ikke den store ombygning , kender en der har lavet 150 på sådan en (dog en GTi)

MVH Luske


Det er GTieren jeg har. Vil ikke montere tryk.. :)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#8 Indlæg af luske »

hvor meget er det egentlig GTi'en har som std ?? 95HK ?

MVH Luske
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#9 Indlæg af JerrilD »

luske skrev:hvor meget er det egentlig GTi'en har som std ?? 95HK ?

MVH Luske


Jep det er 95 hk den har.

Hvad har han gjort for at nå de 150 hk ?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#10 Indlæg af luske »

planet og portet top med andre ventiler
knast (kan ikke huske løft eller grader)
banan + 2" med gennemstrømningspotter , ingen kat
indsugningsmiánifold fra en errh anden motor ?? vistnok fra en 1.6
og sikkert andet som jeg har glemt , men på en helt standart bund

MVH Luske
Besvar