Generel teknik
Redaktør: Moderatorer
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784 Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland
#1
Indlæg
af BANDIT » 12 jul 2009, 13:29
Hvordan kan en krydspind der er presset i bare arbejde sig ud under kørsel.
1. Kan det skyldes for varm olie (er det nok) ?
2. Har det mon været en fabriks fejl
Skal siges at jeg aldrig har haft bunden skildt af, så den er ikke en fejl 40 , og bilen har kun kørt 80.000 km fra ny.
Krydspinden er udelukkende presset i plejlstangen på den her model
Senest rettet af
BANDIT 12 jul 2009, 14:29, rettet i alt 2 gange.
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525 Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden
#2
Indlæg
af klyfax » 12 jul 2009, 13:48
Dvs, det er den orig. Ford motor der har lavet det stunt der? Chokerene...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784 Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland
#3
Indlæg
af BANDIT » 12 jul 2009, 14:18
klyfax skrev: Dvs, det er den orig. Ford motor der har lavet det stunt der? Chokerene...
Ja orig bundmotor ihvertfald.
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507 Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland
#4
Indlæg
af møffe » 12 jul 2009, 15:47
vildt, det har jeg sq aldrig set før. er cylinderen meget medtaget? sådan en blacktop plejer ellers at tage en del før de ikke er med mere.
en sierra dohc har også krympede krydspinde. og sådan en har jeg heller aldrig set lave sådan en stunt, og den køre med en meget høj temperatur standart.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784 Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland
#5
Indlæg
af BANDIT » 12 jul 2009, 16:24
møffe skrev: vildt, det har jeg sq aldrig set før. er cylinderen meget medtaget? sådan en blacktop plejer ellers at tage en del før de ikke er med mere. en sierra dohc har også krympede krydspinde. og sådan en har jeg heller aldrig set lave sådan en stunt, og den køre med en meget høj temperatur standart.
Den skal ihvertfald bores 1mm , tvilver nu på det har noget med effekten at gøre , og alt andet end koblingen ser fint ud. Der er ingen tegn på nogen andre steder i motoren
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784 Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland
#6
Indlæg
af BANDIT » 12 jul 2009, 16:24
.s
Senest rettet af
BANDIT 12 jul 2009, 16:26, rettet i alt 2 gange.
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
JPP
Admin
Indlæg: 2499 Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
#7
Indlæg
af JPP » 12 jul 2009, 20:13
Dvs. krydspind har aldrig været afmonteret/monteret siden levering fra fabrik?
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784 Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland
#8
Indlæg
af BANDIT » 12 jul 2009, 20:45
Ja , bunden står som ab fabrik
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
kepsus
Medlem
Indlæg: 188 Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
#9
Indlæg
af kepsus » 13 jul 2009, 12:56
Har nogle af de andre vist tegn på at de er ved at bevæge sig ud ?
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784 Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland
#10
Indlæg
af BANDIT » 13 jul 2009, 17:17
kepsus skrev: Har nogle af de andre vist tegn på at de er ved at bevæge sig ud ?
Nej , cyl 4 er den eneste der har flyttet sig. Og der er ikke andet at se nogen steder udover lidt stumper i oliesien
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret