Spørgsmålet er så , blir det mon for tyndt, er der nogen retningslinier på det område.
Det er støbejern´s blok
Redaktør: Moderatorer
BANDIT skrev:Efter hvad jeg lige har målt er der ca. 6-7 mm fra min cylinder tilolie/vand kanaler. Og har planer om at bore den 1,3mm.
Spørgsmålet er så , blir det mon for tyndt, er der nogen retningslinier på det område.![]()
Det er støbejern´s blok
BANDIT skrev:Ja det er en zetec blacktop.
Det er dette sæt jeg har kigget på i england
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWAX:IT
Men ville lige høre hvad folk herinde mente om sagen.
ae86 skrev:Få målt blokken med ultralyd for at se om den er slem hvad angår 'coreshift'.. Er den iorden.. Hvilket den sandsynligvis er da moderne støbemetoder er blevet bedre til at minimerer sådanne unøjagtigheder (1)..så kan jeg ikke se at der skulle være noget ivejen med projektet.. Men har du kikket lidt på det finansielle regnestykke ? For det kan meget vel være billigere at finde en anden 'ny' frisk blok der ikke skal bores op..
(1) på grund af miljømæssige årsager har man brugt en hel del energi på at minimerere coreshift.. Da en motor forurener meget under opstarts fasen vil man gerne igennem denne fase hurtigst muligt og tykke cylindervægge hjælper ikke ligefrem.. Så den gamle skole med at tilføje rigeligt ekstra her for at kompensere for coreshift er droppet på moderne motorer.