vacumur på Mazda 626?!

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Flyvemyren
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 20 aug 2008, 22:18
Geografisk sted: Roskilde

vacumur på Mazda 626?!

#1 Indlæg af Flyvemyren »

Ja, står og skal til at montere en vacum slange, i forbindelse med et ur.

Dog kan jeg ikke finde en vacum slange på den skide motor :S udover den som er fra olie studsen på ventildækslet.

Er der nogen herinde som har NOGEN anelse om hvor fanden i helvede der sidder en vacum slange på sådan en motor? :S det er en 1,8 (samme som 2,0) og JA jeg har søgt på google.

Håber virkelig at ogen herinde kan hjælpe.

Der er tale om denne:
http://www.autogauge.com.tw/web/product ... rySubID=46
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

Re: vacumur på Mazda 626?!

#2 Indlæg af Westmus »

Bremseforstærkere er normalt koblet til manifold vacuum.
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#3 Indlæg af BANDIT »

Kig på indsugningsmanifolden , der plejer at være et par stykker :wink:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Flyvemyren
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 20 aug 2008, 22:18
Geografisk sted: Roskilde

#4 Indlæg af Flyvemyren »

BANDIT: jeg har kigget, det eneste var sgu fra benzintryksregulatoren :S
Kan lige oplyse at jeg fandt en blændprop BAGPÅ indsugningen, og denne giver altså vacum, skaffer noget slange imorgen, og ser om dette virker :D
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

...

#5 Indlæg af BANDIT »

Den til regulatoren er der jo osse vacum i, men du fandt jo en :D
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Flyvemyren
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 20 aug 2008, 22:18
Geografisk sted: Roskilde

#6 Indlæg af Flyvemyren »

Ja, men den måler benzintrykket.
Så den fiser HELT i bund, da trykket stiger når vacumet falder og omvendt, så den vacummåler opførte sig MEGET underligt hehe :D
Flyvemyren
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 20 aug 2008, 22:18
Geografisk sted: Roskilde

#7 Indlæg af Flyvemyren »

Og dét gav så samme resultat :(
Såååå, 500 kroner til ham der får min vacum måler til at virke RIGTIGT :D
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#8 Indlæg af Runesm »

Sig mig ved du hvordan et vacuumur skal virke?

Ca -0,8 bar/20kpa ved tomgang på de fleste standardmotor, og 0bar/100kpa ved fuld gas.

Det lyder RIGTIG underligt at et vacuumur skulle opføre sig omvendt!
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Flyvemyren
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 20 aug 2008, 22:18
Geografisk sted: Roskilde

#9 Indlæg af Flyvemyren »

Hmm, men den hopper bare over på "poor" med det samme du giver rigtig gas? :S det kan sgu da ikke passe?
tænkte mere at den burde hedde omkring 0,4 ved kørsel? (som der står på uret?)

Men ja, ved godt hvordan at det skal virke (:
Synes bare ikke at det burde virke som at det følger min speederfod (:
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#10 Indlæg af klyfax »

Flyvemyren skrev:Hmm, men den hopper bare over på "poor" med det samme du giver rigtig gas? :S det kan sgu da ikke passe?
tænkte mere at den burde hedde omkring 0,4 ved kørsel? (som der står på uret?)

Men ja, ved godt hvordan at det skal virke (:
Synes bare ikke at det burde virke som at det følger min speederfod (:


Uret er lavet til at køre økomomisk.

Her er et par hints:

Hvad står der ved poor?
Hvad skrev Runesm?
Hvor står idle henne på uret?
Kig på tallene i stedet for teksten...

Kort sagt du skylder dig selv 500 kr. For du har haft sat det rigtigt...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar