Fordele og udlemper ved lettere svinghjul?
Redaktør: Moderatorer
- JerrilD
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fredericia C
Fordele og udlemper ved lettere svinghjul?
Som topic siger. Hvad er der fordele og udlemper ved at montere et lettere svinghjul?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
- bp.gass
- Medlem
Fordelen ved at montere lettere svinghjul er at man nedsætter den roterende masse der skal slæbes rundt af motoren og det giver bedre speeder respons...
Ulempen ved at montere lettere svinghjul er at det kan blive svært at sætte igang da man ikke vængere har den roterende masse til at sætte hjulene igang...
Det er med at finde en mellemvej alt efter hvilken kørestil man har og om bilen bliver brugt på bane eller i traffikken...
Jeg har til min Nissan S13 ca18det, et 5,5 kg svinghjul til at ligge og det er til ren banekørsel. Originalt kører den med et svinghjul på 13 kg...
Ulempen ved at montere lettere svinghjul er at det kan blive svært at sætte igang da man ikke vængere har den roterende masse til at sætte hjulene igang...
Det er med at finde en mellemvej alt efter hvilken kørestil man har og om bilen bliver brugt på bane eller i traffikken...
Jeg har til min Nissan S13 ca18det, et 5,5 kg svinghjul til at ligge og det er til ren banekørsel. Originalt kører den med et svinghjul på 13 kg...
Hvis ting skal gøres rigtigt, så gør det selv...
-
møffe
- Mester Medlem
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
- tonnilerche
- Senior Medlem
a
Jeg synes at have hørt noget med trækkraften blir påvirket? Eller er det bare fis?
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
- luske
- Mester Medlem
Re: a
tonnilerche skrev:Jeg synes at have hørt noget med trækkraften blir påvirket? Eller er det bare fis?
fis i en måling måske men IRL skal der nok trædes lidt hårdere for at bestige en længere bakke i 5 gear end man gjorde før letningen
MVH Luske
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
Runesm
- Mester Medlem
Tror næppe speederen skal trykkes længere ned over en længere bakke, så er det altså ikke opsparet energi i svinghjulet der længere har noget at sige.
Som sådan er det igangsætning der kræver tilvænning synes jeg.
Som sådan er det igangsætning der kræver tilvænning synes jeg.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt: