Da jeg købte min turbo, fulgte der en V-clamp med. Der mangler dog den skive forrøret skal svejses på. Så derfor tænkte jeg at jeg ville prøve at finde sådan en skive, eller købe en ny V-clamp. Men de fås jo i 3" 3½" og 4" og mit spørgsmål er så, hvor måler man den? Fordi til at starte med skal jeg jo vide hvad størrelse det er, og det står ikke på. Se billede.
A er 93mm = lidt over 3½"
B er 76mm = 3"
C er 100mm = lidt under 4"
Hvilken størrelse er det? Jeg tror det er 3" men er jo som sagt ikke sikker.
Det kan du, det er den samme som bliver brugt til mejerirør osv. bare med en anden type clamps.
Du skal bare have fat i en rustfast smed, der laver meget rørarbejde, han har sikkert en liggende et sted.
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
Spirillen skrev:Det kan du, det er den samme som bliver brugt til mejerirør osv. bare med en anden type clamps. Du skal bare have fat i en rustfast smed, der laver meget rørarbejde, han har sikkert en liggende et sted.
de dur ikke til udstødning da de har en fals til en O-ring , du kan self bruge en kobberring i stedet for O-ringen.
du kan købe en komplet V-band her , det er ikke de billige hjemmelavede som turbomotor sælger
Om der er en falds i eller om det er en ring lavet ud af 2mm rustfri..... så er den "org" med faldsen langt bedst da den ikke bliver skæv nå der svejses på den
Alex_Reedtz skrev:Dem på billedet er da ellers magen til dem jeg har fra turbomotor, som jeg så heller ikke er særligt imponeret over...
dem fra turbomotor er jo nogle tynde ringe, har selv brugt dem, og det kan nu godt lade sig gøre at svejse dem uden at det slår sig.
de skal bare slibes lidt op så røret passer ind i flangen og så skal kanten løbes sammen , og så 4 store hæftninger udvendig, det samme gælder for dem fra protune
Alex_Reedtz skrev:Dem på billedet er da ellers magen til dem jeg har fra turbomotor, som jeg så heller ikke er særligt imponeret over...
dem fra turbomotor er jo nogle tynde ringe, har selv brugt dem, og det kan nu godt lade sig gøre at svejse dem uden at det slår sig.
de skal bare slibes lidt op så røret passer ind i flangen og så skal kanten løbes sammen , og så 4 store hæftninger udvendig, det samme gælder for dem fra protune
Der var jeg måske lidt hurtig, kan godt se at der er forskel på selve svejseflancen, men det ændrer nu ikke på at det ikke er det samme som "den rigtige vare".