motorkode (polo 6n 1,6 8v) AEA vs. AEE

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
smeden
Junior Medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55

motorkode (polo 6n 1,6 8v) AEA vs. AEE

#1 Indlæg af smeden »

hejsa

jeg vil hører hvad er forskel på en polo med en motorkode:AEA og en med motorkoden:AEE.

hvad er forskel på de to motor?

jeg ville være glad hvis i kan hjælpe mig
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

Re: motorkode (polo 6n 1,6 8v) AEA vs. AEE

#2 Indlæg af syncroGT »

smeden skrev:hejsa

jeg vil hører hvad er forskel på en polo med en motorkode:AEA og en med motorkoden:AEE.

hvad er forskel på de to motor?

jeg ville være glad hvis i kan hjælpe mig


aea de tidliger mono-point motor.
aee de nyer multi-point.
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#3 Indlæg af Wankel »

Jeg kender ikke forskellen, ved bare at de æder gearkasser i stor stil.
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

#4 Indlæg af tonnilerche »

Wankel skrev:Jeg kender ikke forskellen, ved bare at de æder gearkasser i stor stil.


Gør de også det hvis de køres "blødt" ?

Jeg mener at have hørt at det er fordi at differentialet er nittet sammen..

MK Transmission i slagelse reparerer vist de gearkasser i stor stil.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#5 Indlæg af JerrilD »

tonnilerche skrev:
Wankel skrev:Jeg kender ikke forskellen, ved bare at de æder gearkasser i stor stil.


Gør de også det hvis de køres "blødt" ?

Jeg mener at have hørt at det er fordi at differentialet er nittet sammen..

MK Transmission i slagelse reparerer vist de gearkasser i stor stil.


Hvem kører sin bil blødt :D :lusket:
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#6 Indlæg af Slavteren »

det gør de OGSÅ når man kører blødt. skal bare budgeteres som en sliddel når man lkører vw :grin:
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#7 Indlæg af Wankel »

Slavteren skrev:det gør de OGSÅ når man kører blødt. skal bare budgeteres som en sliddel når man lkører vw :grin:


Jeps, min kære gamle far på 64, kører i en Seat Cordoba Vario med vw motor og gear. Han har lige fået skiftet gearkasse ved 130000km.
Defekt diffrentiale. 15.000,-

Ud over gearkassen og vakuumstyret centrallås er det sgu en meget hæderlig bil til prisen.
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#8 Indlæg af tyson2 »

Er det ikke fordi at pakningen til skiftearmen bliver utæt så de smider gearolien?
Jeg har tæsket sådan en Felicia med en AEE motor dagligt uden der skete noget.
Den sang bare lidt når den manglede olie :D
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#9 Indlæg af Slavteren »

en stor del går pga dif og kronhjul er nittet sammen, og det holder åbenbart ikke. de renoverede jeg solgte da jeg var hugger blev ombygget til bolte i stedet.

nogle af kasserne skal af en eller anden grund have mere olie end standard, har i hvert fald været et krav for at nogle af de tidligere koleger ville give garanti på nogle udvalgte kasser.

tror bare generelt at de er svagt konstrueret.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#10 Indlæg af VAG mekaniker »

Tror aldrig jeg har skiftet en kasse på de biler pga nitter, det er mere på 020 kasser ( golf 2-3 feks) , de små kasser synger mere i lejer end de smider nitter. Og det er ingen skade til at lade oliestand stå OVER højdeskrue på en vw..... Hvem har sagt en gearkasse ikke er en slid del :?: :wink:
v/h Peter
Besvar