En billig Thor alarm - el-problem
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
En billig Thor alarm - el-problem
Jeg har min kusines bil som jeg lige skal have lavet noget småting ved, og hun har sådan en billig Thor alarm med fjernstart.
Hun har aldrig brugt fjernstarten før, så jeg kunne ikke dy mig. Men apparatet bliver bare ved med at kværne afsted i starteren.
Jeg har læst monteringsforvirringen, og har fundet boksen i bilen. En gul/sort ledning skal ved motorstart gå fra 0-4volt til 12v, fx kunne den monteres på olietrykskontakten - men selvom jeg sidder og brokker den direkte i en 12v kilde når motoren starter, så fortsætter den bare med at forsøge at starte, så den krasser tænder.
Nogen der har erfaringer med, at det generelt er en røvelendig alarm, eller har jeg misforstået den elendige vejledning?
Hun har aldrig brugt fjernstarten før, så jeg kunne ikke dy mig. Men apparatet bliver bare ved med at kværne afsted i starteren.
Jeg har læst monteringsforvirringen, og har fundet boksen i bilen. En gul/sort ledning skal ved motorstart gå fra 0-4volt til 12v, fx kunne den monteres på olietrykskontakten - men selvom jeg sidder og brokker den direkte i en 12v kilde når motoren starter, så fortsætter den bare med at forsøge at starte, så den krasser tænder.
Nogen der har erfaringer med, at det generelt er en røvelendig alarm, eller har jeg misforstået den elendige vejledning?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Fjernstart så det fra øjeblikkeligt.
Der er så mange ting der kan gå galt, ved en start.
Så dels er det forbudt grundet sikkerhed.
Ja hr betjent jeg var helt sikkerpå at den stod i frigear, da jeg forlod bilen.
Hvorfor den er bakket 10 meter og der ligger en person under baghjulene.
Bilen har tænding på?
Det forstår jeg ikke, jeg har ikke været i nærheden af bilen i 12 timer!
Og det er ikke så smart at bruge hvis der er en mekanisk effekt i motoren.
MVH
Morten
Der er så mange ting der kan gå galt, ved en start.
Så dels er det forbudt grundet sikkerhed.
Ja hr betjent jeg var helt sikkerpå at den stod i frigear, da jeg forlod bilen.
Hvorfor den er bakket 10 meter og der ligger en person under baghjulene.
Bilen har tænding på?
Det forstår jeg ikke, jeg har ikke været i nærheden af bilen i 12 timer!
Og det er ikke så smart at bruge hvis der er en mekanisk effekt i motoren.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Jack
- Mester Medlem
- Indlæg: 542
- Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
Re: En billig Thor alarm - el-problem
Har rodet med sådan en thor alarm før, der sad 3 relæer til og "sætte tænding på". Kunne være der der var problemer.
Grunden til fjernstart ikke virkede på denne var bilen havde start spærre, og så skulle have sin "afbryder 12v " fra ladelampen. Men den gik jo ikke når bilen ikke kunne starte, så den tævede løs på den stakkels starter:-)
Grunden til fjernstart ikke virkede på denne var bilen havde start spærre, og så skulle have sin "afbryder 12v " fra ladelampen. Men den gik jo ikke når bilen ikke kunne starte, så den tævede løs på den stakkels starter:-)
Runesm skrev:Jeg har min kusines bil som jeg lige skal have lavet noget småting ved, og hun har sådan en billig Thor alarm med fjernstart.
Hun har aldrig brugt fjernstarten før, så jeg kunne ikke dy mig. Men apparatet bliver bare ved med at kværne afsted i starteren.
Jeg har læst monteringsforvirringen, og har fundet boksen i bilen. En gul/sort ledning skal ved motorstart gå fra 0-4volt til 12v, fx kunne den monteres på olietrykskontakten - men selvom jeg sidder og brokker den direkte i en 12v kilde når motoren starter, så fortsætter den bare med at forsøge at starte, så den krasser tænder.
Nogen der har erfaringer med, at det generelt er en røvelendig alarm, eller har jeg misforstået den elendige vejledning?
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Fjernstart så det fra øjeblikkeligt.
Der er så mange ting der kan gå galt, ved en start.
Så dels er det forbudt grundet sikkerhed.
Ja hr betjent jeg var helt sikkerpå at den stod i frigear, da jeg forlod bilen.
Hvorfor den er bakket 10 meter og der ligger en person under baghjulene.
Bilen har tænding på?
Det forstår jeg ikke, jeg har ikke været i nærheden af bilen i 12 timer!
Og det er ikke så smart at bruge hvis der er en mekanisk effekt i motoren.
MVH
Morten
Nu ved jeg ikke med Thor alarmen, men med LEA alarmen skal man lave en start-reservation, som forgår ved at trække håndbremsen(kontakt) tage nøglen ud(motoren fortsætter med at spinde), og når så du lukker døren går motoren ud og døren låsen. Snedigt og sikkert
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Thor alarmen skal også have en start reservation, hvis den er sat rigtigt op.
Men bilen er en automatgear, så det er ikke noget problem
Problemet er, at bilen starter lige op med det samme, tænding og det hele spiller, men alarmen ser simpelthen ikke at motoren bliver startet, så den bliver ved, op mod 8 forsøg, hvor den bare kværner starteren ind i den kørende motor. Det er ikke super stilet!
Den der "Thin yellow/black 12v for sensing succes engine start" som manualen fint beskriver, har jeg prøvet at sætte direkte på en 12v kilde så snart motoren startede, men alarmen tæsker bare derud af, den ser simpelthen ikke at motoren er startet
Jeg har også prøvet at tage den af 12v når motoren startede, og jeg har prøvet at flytte den fra stel til 12v, og fra 12v til stel, og alarmen er fuldstændig ligeglad
Men bilen er en automatgear, så det er ikke noget problem
Problemet er, at bilen starter lige op med det samme, tænding og det hele spiller, men alarmen ser simpelthen ikke at motoren bliver startet, så den bliver ved, op mod 8 forsøg, hvor den bare kværner starteren ind i den kørende motor. Det er ikke super stilet!
Den der "Thin yellow/black 12v for sensing succes engine start" som manualen fint beskriver, har jeg prøvet at sætte direkte på en 12v kilde så snart motoren startede, men alarmen tæsker bare derud af, den ser simpelthen ikke at motoren er startet
Jeg har også prøvet at tage den af 12v når motoren startede, og jeg har prøvet at flytte den fra stel til 12v, og fra 12v til stel, og alarmen er fuldstændig ligeglad
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
det thor der ville jeg smide laaaangt over skuldrene.. ud af de 2 jeg har været med til at montere var de 2 deffekste... dvs, min kamerats virkede ikke som den skulle.. så vi checkede alting op, og der var ikke nogle tilslutningsfejl. så monterede vi den boks jeg havde købt, hvilket resulterede i en spektakulær og stinkende død...
ville ALDRIG have tillid til at den fik lov at styre noget som starteren..
ville ALDRIG have tillid til at den fik lov at styre noget som starteren..
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Jeg har monteret 3 før denne, som bare har fungeret efter hensigten, og den ene bil kører stadig rundt i min vennekreds.
Denne her har jeg ikke selv monteret, det er nok derfor den ikke fungerer.
Men vejledningen er super elendig, så man skal give sig tid til at hitte ud af hvordan den bør forståes før man går igang.
Denne her har jeg ikke selv monteret, det er nok derfor den ikke fungerer.
Men vejledningen er super elendig, så man skal give sig tid til at hitte ud af hvordan den bør forståes før man går igang.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt: