Ene forbremse hænger, nye kalibre, Fiat Punto
Redaktør: Moderatorer
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Ene forbremse hænger, nye kalibre, Fiat Punto
Hej alle!
Går og roder med damens punto (Årgang 96, Bendix kaliber), den ene kaliber hænger, så begge blev renoveret og smidt på igen - der er forholdsvis nye skiver og klodser på dyret.
Balladen er dog, at bremsen stadig hænger, efter endt bremsning slipper den ikke ordentligt igen. Fælgen bliver varm, så den må hænge en del, det skal naturligvis laves.
Mit næste bud er bremseslangen, men kan det forklare problemet?
Det er sgu drøn irriterende...
Tak for svar!
/Daniel.
Går og roder med damens punto (Årgang 96, Bendix kaliber), den ene kaliber hænger, så begge blev renoveret og smidt på igen - der er forholdsvis nye skiver og klodser på dyret.
Balladen er dog, at bremsen stadig hænger, efter endt bremsning slipper den ikke ordentligt igen. Fælgen bliver varm, så den må hænge en del, det skal naturligvis laves.
Tak for svar!
/Daniel.
- needspeed
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Ribe
Re: Ene forbremse hænger, nye kalibre, Fiat Punto
Saab-Daniel skrev:Hej alle!
Tak for svar!
/Daniel.
Jeg har oplevet det på både FIAT og Ford.
Så den holder trykket på den enkelte kaliber, da slangen er "klappet sammen". Det kan være noget ubehageligt at køre med.
2 nye bremsslanger og så spiller det igen.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Da det ikke virker uden..
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Kontakt:
- cphjea
- Medlem
- Geografisk sted: Area mid - Køge
- Kontakt:
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
- klyfax
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Sweden
cphjea skrev:Godt nok weird - det er en trykslange der klapper sammen - vakuum effekt. Arbejder til dagligt med hydraulik, og der er det modsatte der sker.
JohnE
Jeg har nu set hydraulik slanger der var klappet sammen, uden du kunne se det på slange... Så det sker skam...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Kontakt:
- needspeed
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Ribe
-
Wildert
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Jeg har oplevet det på en gammel Opel GT.
Har hørt en historie om at gummiet inden i slangen kan være gået i opløsning, og en "flig" vipper ned i kanalen på en sådan måde at den lukke til når væske lige skal løbe den smule tilbage som den normalt gør, og det på den måde får bremsen til at hænge.
Jeg ved ikke om det er den rigtige forklaring, men oplevelsen var 100% den samme.
Har hørt en historie om at gummiet inden i slangen kan være gået i opløsning, og en "flig" vipper ned i kanalen på en sådan måde at den lukke til når væske lige skal løbe den smule tilbage som den normalt gør, og det på den måde får bremsen til at hænge.
Jeg ved ikke om det er den rigtige forklaring, men oplevelsen var 100% den samme.