Kardanaksel-vibrationer Supra
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Kardanaksel-vibrationer Supra
En vens supra ryster helt ekstremt efter den har fået en ny kardan.
Han var så uheldig for noget tid siden at sprænge std differentiale, hvilket i samme ombæring tog hardyskiven med sig. Han valgte at få nogen ordentlige stumper på, som endte i et TRD differentiale med noget spær af en art, og så en kulfiber-kardan, med en hardyskive som egentlig bare er en fræset aluminiums-ting.
Kører du 60 er der intet, kører du 80 føles hele bilen som om den er ved at rasle fra hinanden, det er en relativt højfrekvent vibration som føles til at stamme fra under sædet/fra bagagerummet, og den er der både ved træk, motorbrems og når man triller.
Hvem kan vi henvende os til med sådan et problem?
Han var så uheldig for noget tid siden at sprænge std differentiale, hvilket i samme ombæring tog hardyskiven med sig. Han valgte at få nogen ordentlige stumper på, som endte i et TRD differentiale med noget spær af en art, og så en kulfiber-kardan, med en hardyskive som egentlig bare er en fræset aluminiums-ting.
Kører du 60 er der intet, kører du 80 føles hele bilen som om den er ved at rasle fra hinanden, det er en relativt højfrekvent vibration som føles til at stamme fra under sædet/fra bagagerummet, og den er der både ved træk, motorbrems og når man triller.
Hvem kan vi henvende os til med sådan et problem?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jeg kan kun citere Elvis
"return to sender"
Og monter en almindelig kardanaksel.
Hvad opnår man ved en kulfiber kardan, der åbenbart ikke holder hvad den lover.
MVH
Morten
"return to sender"
Og monter en almindelig kardanaksel.
Hvad opnår man ved en kulfiber kardan, der åbenbart ikke holder hvad den lover.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
tror bestemt ikke den nænvte ydelse er et problem med OEM stumperne. i er ikke kommet til blande na og turbostumper sammen omkring bagtøj/kardan? tingene har ikke samme længde... længere kardan/kortere snude på bagtøj på na bilen. også mindre hardyskive på na. noget er der galt. MORTENs ide med at retunere de smarte stumper ville også være mit forslag!
MVH søren
MVH søren
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
lqs skrev:tror bestemt ikke den nænvte ydelse er et problem med OEM stumperne. i er ikke kommet til blande na og turbostumper sammen omkring bagtøj/kardan? tingene har ikke samme længde... længere kardan/kortere snude på bagtøj på na bilen. også mindre hardyskive på na. noget er der galt. MORTENs ide med at retunere de smarte stumper ville også være mit forslag!
MVH søren
Må være dig svar skyldig, kan huske der var noget roden frem og tilbage med hensyn til stumperne, da han skulle bestille nyt differentialehus.
lqs - Nej, ingen støtteleje.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Re: Kardanaksel-vibrationer Supra
Runesm skrev:.., med en hardyskive som egentlig bare er en fræset aluminiums-ting.
Har jeg, sådan inde i hovedet, lige lidt svært ved at forestille mig hvordan fungere. Der er jo normalt en god grund til at fabrikken indskyder et "blødt" led (hardyskiven). Men der er jo måske samtidigt ændret på selve kardanen.
Ellers ville jeg måske starte med at tage tingene med hen til nærmeste kardan mand og lade ham kontrollere at afbalanceringen er i orden. Så er den fejl mulighed da strøget af listen. Har man ikke sådan en lige i overskuelig afstand, kan reservedelskæderne ala Mekonomen klare det for dig. De har deres egne, som en del af servicen over for deres værkstedskunder.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Kardanaksel-vibrationer Supra
Runesm skrev:En vens supra ryster helt ekstremt efter den har fået en ny kardan.
Han var så uheldig for noget tid siden at sprænge std differentiale, hvilket i samme ombæring tog hardyskiven med sig. Han valgte at få nogen ordentlige stumper på, som endte i et TRD differentiale med noget spær af en art, og så en kulfiber-kardan, med en hardyskive som egentlig bare er en fræset aluminiums-ting.
Kører du 60 er der intet, kører du 80 føles hele bilen som om den er ved at rasle fra hinanden, det er en relativt højfrekvent vibration som føles til at stamme fra under sædet/fra bagagerummet, og den er der både ved træk, motorbrems og når man triller.
Hvem kan vi henvende os til med sådan et problem?
Fyns kardan er lige den mulighed der popper op umiddelbart. Kender ikke til dem fra andet end rygte.
Hardyskiven der nu er blevet stiv lyder skrupforkert.
Byg tilbage til std.
Det er lidt tankevækkende at de "ordentlige stumper" samtidigt forårsager så alvorlige problemer. Jeg vil være tilbøjelig til at stille spørgsmålstegn ved de fine stumper.
Prøv at smide en std kardan på, med en ny hardyskive. Lad os så høre om problemet ikke er væk
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Re: Kardanaksel-vibrationer Supra
Westmus skrev:Runesm skrev:.., med en hardyskive som egentlig bare er en fræset aluminiums-ting.
Har jeg, sådan inde i hovedet, lige lidt svært ved at forestille mig hvordan fungere. Der er jo normalt en god grund til at fabrikken indskyder et "blødt" led (hardyskiven). Men der er jo måske samtidigt ændret på selve kardanen.
Ellers ville jeg måske starte med at tage tingene med hen til nærmeste kardan mand og lade ham kontrollere at afbalanceringen er i orden. Så er den fejl mulighed da strøget af listen. Har man ikke sådan en lige i overskuelig afstand, kan reservedelskæderne ala Mekonomen klare det for dig. De har deres egne, som en del af servicen over for deres værkstedskunder.
på en 2wd cosworth er der heller ikke hardyskive. der er delene bare boltet sammen.. så vidt jeg lige husker. men en 4wd har hardyskive.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS