Glas/sandblæser

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
bjarne9800
Medlem
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Glas/sandblæser

#1 Indlæg af bjarne9800 »

Er i gang med mit kp60 projekt, og skal hele vejen rundt. Så sidste gang jeg var i biltema blev jeg lidt forelsket i deres sandblæser "kabine/box."
Altså i ved den type hvor man smider tingene ind i en kasse og så har man et par handsker og blæsepistol der er fastmonterede.

Nogen som har erfaringer med den eller andre i den prisklasse? (ved ikke om de ellers er dyrere, men jeg synes det er en attraktiv prisklasse)

Problemet er så hvad for noget sand man skal have dertil? jeg tror de har de første 10 forsk. slags. Er det bare størrelsen på kornene og så alt efter hvor fint det skal være jo mindre eller hvorledes?
Brugeravatar
bjarne9800
Medlem
Kontakt:

#2 Indlæg af bjarne9800 »

Billede

Sådan en kasse dér ca.
Lars PH
Mester Medlem

#3 Indlæg af Lars PH »

jeg ved ikke så meget med sand men det kræver en rimelig voksen kompressor vis du vil havde glæde af den
Brugeravatar
bjarne9800
Medlem
Kontakt:

#4 Indlæg af bjarne9800 »

Hm altså har en to stemplet ældre model, med noget der ligner 250 l lager som normalt står til 8 bar men kan køre 10bar.. ved dog ikke hvor mange l/min den kan levere..
K-FINN
Mester Medlem

#5 Indlæg af K-FINN »

Kammerat bruger sådan en til og glasblæse småting, det er ikke ret stor kompressor han bruger...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
bp.gass
Medlem

#6 Indlæg af bp.gass »

Lad være med at købe det alt for fint da det hurtigt bliver til støv.
Jeg købte i sække ved Biltema sidst som forsøg, men tror jeg tager på havnen næste gang jeg skal bruge sand og så bare vente til det ikke har regnet i en uge...
Hvis ting skal gøres rigtigt, så gør det selv...
Besvar