Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...
Redaktør: Moderatorer
smeden
Junior Medlem
Indlæg: 63 Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55
#1
Indlæg
af smeden » 28 dec 2010, 21:38
hej allesammen
jeg vil hører hvad forskellen på en 4EFE og en 4EFTE er, er der nogen andre motordele.
smede stempler.
andre plejlstænger.
er der nogen så kan hjælpe mig?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#2
Indlæg
af K-FINN » 28 dec 2010, 21:49
Der er andre stempler, de er dog ikke særlig stærkere(hvis noget overhovedet)
Og andre plejlstænger..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#3
Indlæg
af K-FINN » 28 dec 2010, 22:11
Monter du bare turbo på din standard 4efe, den holder fint til 0,6 bar
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
smeden
Junior Medlem
Indlæg: 63 Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55
#4
Indlæg
af smeden » 28 dec 2010, 22:20
K-FINN: hvor meget skal jeg skifte hvis jeg vil kører med 1,0 bars ladetryk?
Den er ikke noget som hedder dumme spørgsmål, kun dumme svar
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#5
Indlæg
af K-FINN » 28 dec 2010, 22:23
Der er prøvet 0,8bar på en standard motor.
Hvis du har styr på motorstyring, turde jeg godt lade 1 bar med sænket kompression, altså montere en 2mm toppakning...
Men der presser man den nok også.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293 Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde
#6
Indlæg
af Alex_Reedtz » 30 dec 2010, 14:33
Jep, 0,8bar med en CT12 turbo er testet, og holder ganske fint.
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664 Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
#7
Indlæg
af Runesm » 30 dec 2010, 16:31
Hvad er der at vinde, ved at gå fra ct9 til ct12?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293 Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde
#8
Indlæg
af Alex_Reedtz » 30 dec 2010, 17:03
Mit håb var at sænke temp. en smule, men den blev ligeså rødglødende med en CT12. Synes dog CT12 holder trykket bedre ud i omdrejningerne.
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099 Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31
#9
Indlæg
af luske » 30 dec 2010, 17:14
Alex_Reedtz skrev: Mit håb var at sænke temp. en smule, men den blev ligeså rødglødende med en CT12. Synes dog CT12 holder trykket bedre ud i omdrejningerne.
grundet større udstødningshus vel ?? går ud fra de ikke er ens
MVH Luske
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#10
Indlæg
af K-FINN » 30 dec 2010, 17:19
CT9 er fra en 1,3 16V
Ct12 er fra 1,5 12V
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele