Side 1 af 2

4EFE vs. 4EFTE

: 28 dec 2010, 21:38
af smeden
hej allesammen

jeg vil hører hvad forskellen på en 4EFE og en 4EFTE er, er der nogen andre motordele.

smede stempler.
andre plejlstænger.

er der nogen så kan hjælpe mig?

: 28 dec 2010, 21:49
af K-FINN
Der er andre stempler, de er dog ikke særlig stærkere(hvis noget overhovedet)

Og andre plejlstænger..

: 28 dec 2010, 22:11
af K-FINN
Monter du bare turbo på din standard 4efe, den holder fint til 0,6 bar

: 28 dec 2010, 22:20
af smeden
K-FINN: hvor meget skal jeg skifte hvis jeg vil kører med 1,0 bars ladetryk?

: 28 dec 2010, 22:23
af K-FINN
Der er prøvet 0,8bar på en standard motor.
Hvis du har styr på motorstyring, turde jeg godt lade 1 bar med sænket kompression, altså montere en 2mm toppakning...

Men der presser man den nok også.

: 30 dec 2010, 14:33
af Alex_Reedtz
Jep, 0,8bar med en CT12 turbo er testet, og holder ganske fint.

: 30 dec 2010, 16:31
af Runesm
Hvad er der at vinde, ved at gå fra ct9 til ct12?

: 30 dec 2010, 17:03
af Alex_Reedtz
Mit håb var at sænke temp. en smule, men den blev ligeså rødglødende med en CT12. Synes dog CT12 holder trykket bedre ud i omdrejningerne.

: 30 dec 2010, 17:14
af luske
Alex_Reedtz skrev:Mit håb var at sænke temp. en smule, men den blev ligeså rødglødende med en CT12. Synes dog CT12 holder trykket bedre ud i omdrejningerne.


grundet større udstødningshus vel ?? går ud fra de ikke er ens :wink:

MVH Luske

: 30 dec 2010, 17:19
af K-FINN
CT9 er fra en 1,3 16V
Ct12 er fra 1,5 12V