Forlængelse af benzinslanger

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Forlængelse af benzinslanger

#1 Indlæg af Runesm »

Hello boys.

Jeg har forlænget benzinslangerne på min gamle gryde, da den blev ombygget fra k-jet til MS.
Problemet er, at de fittings jeg har fået fra Grene ikke dækker banjoen (original) godt nok, så de sveder faktisk halvmeget benzin.

Hvis jeg ska' ha' forlænget 2 banjoer, hvad ville i så gøre?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

har du en tætning imellem?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

Ja. problemet er at pakfladen på fitting er for lille.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#4 Indlæg af Bufas »

Kan du ikke finde nogle andre fittings der passer bedre?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Nedstryger, samlerør, to spændebånd, og kvalitetsslange er et alternativ...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#6 Indlæg af Runesm »

HenrikGM skrev:Nedstryger, samlerør, to spændebånd, og kvalitetsslange er et alternativ...


Det kan jeg ikke nej, det er sådan en type hård plastslange der er krympet på en banjonippel.

Jeg ville også gerne bare finde en god fitting, men spørgsmålet er hvor jeg skal lede. Jeg tog til grene som er ret stor leverandør indenfor hydraulik, men hans bedste var bare ikke godt nok
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#7 Indlæg af K-FINN »

Er det sådan en sjov hård plastic slange, der er ca 8mm udvendig.
Sidder også på en toyota nyere T23, og pug.

Hvis ja, så findes det i luft fittings, det er noget der hedder 8/6 fitting..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#8 Indlæg af Runesm »

K-FINN skrev:Er det sådan en sjov hård plastic slange, der er ca 8mm udvendig.
Sidder også på en toyota nyere T23, og pug.

Hvis ja, så findes det i luft fittings, det er noget der hedder 8/6 fitting..



Jaeh, det lyder ikke helt urealistisk faktisk - nu du siger det.
På min første bil hvor jeg byggede k-jet, der moslede jeg bare en slange udover og så et spændebånd. I bakspejlet, puha, men det holdte da heldigvis.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

Jeg brugte sådan et t-stykke til min ekstra dysebro på min celica T23 da jeg kørte med turbo, det kørte jeg med i 4 år uden problemmer...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#10 Indlæg af Runesm »

Jeg ved ikke helt om vi er på samme side, nu du siger t-stykke.

Jeg har en stiv 8mm plastslange, der slutter i et (ud fra hukommelsen) ø12mm (indvendigt) banjoøje.

Derigennem har jeg javet en banjobolt i, som fint slutter tæt mod den side, men på den anden side, altså på fittingen der er presset på min nye stålomspundne benzinslange, der holder den ikke tæt, fordi fittingen er for lille til at dække banjoen ordentligt.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar