Sjov K-jet fejl

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Sjov K-jet fejl

#1 Indlæg af HenrikGM »

K-jet anlægget på en af mine biler sætter ud...

Startede med at den brændte rotoren. Fixede det på 5minutter.

Dagen efter starter bilen som den skal, kører 1km, og går momentant i stå(al træk forsvinder)

Hmm...tænding ok, masser af gnist.
Pumpe kører, og lyder normalt.

Virker som om den ingen brændstof får.

Lader man den stå 5-10min, så starter den som intet er sket, og kører max 200m.
Sådan kan man blive ved.

Gad godt vide om den kører kun på koldstartsventilen, men det tjekker jeg lige om lidt.

Nogen gode ideer?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Suger den falsk luft?
Den kan måske have en revnet slange efter LMM.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
KarstenM
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13 maj 2008, 20:58

#3 Indlæg af KarstenM »

Er den med Varmkørselsregulator ?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

ja. den har den boks med bimetalregulatoren i, hvis det er den du mener?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
zky
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af zky »

Klodstartsventilen er kun aktiv når der er kl.50 - så den kan den ikke køre 200m på, start med at kontrolere benzintrykket - det er normalt årsagen til 90% fejl på de anlæg
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Nu bliver det skægt....

Når den laver fejlen, så forsvinder tænding også, men kommer igen efter lidt tid.

? Den var sgu ny for mig..
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
KarstenM
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13 maj 2008, 20:58

#7 Indlæg af KarstenM »

Mon ikke det er TCI enheden der kortvarigt kortslutter eller noget iden stil?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Bilen er med Hall og 7pins bosch...Jeg skal vist lige have et kig på ledningerne.

Det virker som om der både er en tændingsfejl, OG en Kjet fejl, men hvad pokker er sandsynligheden for det sker samtidigt...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
zky
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Kontakt:

#9 Indlæg af zky »

Mon ikke benzinpumpen slukker når tændingen forsvinder
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

zky skrev:Mon ikke benzinpumpen slukker når tændingen forsvinder


Jo....det pumpe relæ kan måske i virkeligheden være en fælles faktor. Mere om det imorgen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar