Side 1 af 2

Sjov K-jet fejl

: 28 jan 2011, 13:50
af HenrikGM
K-jet anlægget på en af mine biler sætter ud...

Startede med at den brændte rotoren. Fixede det på 5minutter.

Dagen efter starter bilen som den skal, kører 1km, og går momentant i stå(al træk forsvinder)

Hmm...tænding ok, masser af gnist.
Pumpe kører, og lyder normalt.

Virker som om den ingen brændstof får.

Lader man den stå 5-10min, så starter den som intet er sket, og kører max 200m.
Sådan kan man blive ved.

Gad godt vide om den kører kun på koldstartsventilen, men det tjekker jeg lige om lidt.

Nogen gode ideer?

: 28 jan 2011, 14:54
af Morten VJ
Suger den falsk luft?
Den kan måske have en revnet slange efter LMM.

MVH

Morten

: 28 jan 2011, 19:05
af KarstenM
Er den med Varmkørselsregulator ?

: 28 jan 2011, 19:12
af HenrikGM
ja. den har den boks med bimetalregulatoren i, hvis det er den du mener?

: 28 jan 2011, 19:30
af zky
Klodstartsventilen er kun aktiv når der er kl.50 - så den kan den ikke køre 200m på, start med at kontrolere benzintrykket - det er normalt årsagen til 90% fejl på de anlæg

: 28 jan 2011, 19:39
af HenrikGM
Nu bliver det skægt....

Når den laver fejlen, så forsvinder tænding også, men kommer igen efter lidt tid.

? Den var sgu ny for mig..

: 28 jan 2011, 19:43
af KarstenM
Mon ikke det er TCI enheden der kortvarigt kortslutter eller noget iden stil?

: 28 jan 2011, 21:11
af HenrikGM
Bilen er med Hall og 7pins bosch...Jeg skal vist lige have et kig på ledningerne.

Det virker som om der både er en tændingsfejl, OG en Kjet fejl, men hvad pokker er sandsynligheden for det sker samtidigt...

: 28 jan 2011, 21:30
af zky
Mon ikke benzinpumpen slukker når tændingen forsvinder

: 28 jan 2011, 22:18
af HenrikGM
zky skrev:Mon ikke benzinpumpen slukker når tændingen forsvinder


Jo....det pumpe relæ kan måske i virkeligheden være en fælles faktor. Mere om det imorgen.