Bedste opskrift på rustbeskyttelse

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Bedste opskrift på rustbeskyttelse

#1 Indlæg af HenrikGM »

Hvordan ser den ultimative rustbeskyttelse ud i flg. situationer:

#1
Gammel bil med små rep. og begyndende rust her og der

#2
Reperationer af ovenstående

#3
All-out adskillelse(ej sandblæsning) rengøring og rep. af gennemtæringer.

#4
Som #3 men med sandblæsning.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Montere en RUSTBUSTER når bilen er ny :-)
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Vaskebjørnen
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Geografisk sted: Næstved

#3 Indlæg af Vaskebjørnen »

#4 metallisering, og herefter grunde og male
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#4 Indlæg af Bufas »

#3 www.abbeiz.de/
Fjerne rust og konservere fra 250 euro for en karosse.
Fjerne maling og konservere fra 800 euro for en karosse.
"Download" for brochure med flere priser.

Jeg har set en bil der var skåret over lige efter A stolperne som de havde udstillet, intet rust eller lak at se nogle steder, men til gengæld en fuldstændigt mølædt A stolpe. Men kunne tilsyneladende stå ude hele året uden at tage skade.
Syrebadet den bliver dyppet i er varmet op til 80 grader. Mon ikke det er lavt nok til at karossen ikke slår sig?
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#5 Indlæg af Captain Slow »

K-FINN skrev:Montere en RUSTBUSTER når bilen er ny :-)


hvis de "vidunder dimser" virkede,, ville de nok være mere udbredte :mrgreen:
I love everything thats fast enough to do something stupid with
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Captain Slow skrev:
K-FINN skrev:Montere en RUSTBUSTER når bilen er ny :-)


hvis de "vidunder dimser" virkede,, ville de nok være mere udbredte :mrgreen:


Well, jeg vælger og tro på det, når en gammel corolla fra midt 80'erne er total rusfri efter 15 år i den danske klima.

Sjovt nok, skulle manden havde den installeret i hans nye corolla.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#7 Indlæg af Bufas »

Captain Slow skrev:
K-FINN skrev:Montere en RUSTBUSTER når bilen er ny :-)


hvis de "vidunder dimser" virkede,, ville de nok være mere udbredte :mrgreen:


Det er almindelig teknologi på skibe. Dog er der strøm til dem her. Men på skibe sidder der både i kølere indvendigt og udvendigt på skroget zink klodser.
Metaller har en spændingsrækkefølge. Dem i den ene ende forsvinder først, dem i den anden sidst. Zink ligger i den ende der forsvinder sidst, så ved at have zink på bilen vil det "blive brugt" før karossen ruster. Det skal bare skiftes med mellemrum, eller rettere nyt skal monteres inden det gamle er helt væk. Der er hverken noget hemmeligt eller hokus pokus ved det.
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#8 Indlæg af Runesm »

Bufas skrev:
Captain Slow skrev:
K-FINN skrev:Montere en RUSTBUSTER når bilen er ny :-)


hvis de "vidunder dimser" virkede,, ville de nok være mere udbredte :mrgreen:


Det er almindelig teknologi på skibe. Dog er der strøm til dem her. Men på skibe sidder der både i kølere indvendigt og udvendigt på skroget zink klodser.
Metaller har en spændingsrækkefølge. Dem i den ene ende forsvinder først, dem i den anden sidst. Zink ligger i den ende der forsvinder sidst, så ved at have zink på bilen vil det "blive brugt" før karossen ruster. Det skal bare skiftes med mellemrum, eller rettere nyt skal monteres inden det gamle er helt væk. Der er hverken noget hemmeligt eller hokus pokus ved det.


Vent... Så hvis jeg spænder en klods zink under en sprit ny bil, hvordan vil det forhindre rust i skærmkanten siger du???
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Hvordan er det lige strømvejen løber på en bil når der ingen elektrolyt er?
På et skib har du aksel med bronzeskrue i saltvand med jernskrog klods op af, altsammen forbundet af elektrolyt(havvandet)

Hvordan er det lige overført til bilen(hvis vi antager det også virker på en bil)?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#10 Indlæg af Bufas »

Det er jo så der at rustbuster har noget elektronikboks der så må virke som elektrolyt.
Men ja det virker, netop fordi zinken bliver ædt før den tager jernet.
Besvar