Bedste opskrift på rustbeskyttelse
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Bedste opskrift på rustbeskyttelse
Hvordan ser den ultimative rustbeskyttelse ud i flg. situationer:
#1
Gammel bil med små rep. og begyndende rust her og der
#2
Reperationer af ovenstående
#3
All-out adskillelse(ej sandblæsning) rengøring og rep. af gennemtæringer.
#4
Som #3 men med sandblæsning.
#1
Gammel bil med små rep. og begyndende rust her og der
#2
Reperationer af ovenstående
#3
All-out adskillelse(ej sandblæsning) rengøring og rep. af gennemtæringer.
#4
Som #3 men med sandblæsning.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Vaskebjørnen
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
- Geografisk sted: Næstved
-
Bufas
- Senior Medlem
- Indlæg: 332
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Slagelse
- Kontakt:
#3 www.abbeiz.de/
Fjerne rust og konservere fra 250 euro for en karosse.
Fjerne maling og konservere fra 800 euro for en karosse.
"Download" for brochure med flere priser.
Jeg har set en bil der var skåret over lige efter A stolperne som de havde udstillet, intet rust eller lak at se nogle steder, men til gengæld en fuldstændigt mølædt A stolpe. Men kunne tilsyneladende stå ude hele året uden at tage skade.
Syrebadet den bliver dyppet i er varmet op til 80 grader. Mon ikke det er lavt nok til at karossen ikke slår sig?
Fjerne rust og konservere fra 250 euro for en karosse.
Fjerne maling og konservere fra 800 euro for en karosse.
"Download" for brochure med flere priser.
Jeg har set en bil der var skåret over lige efter A stolperne som de havde udstillet, intet rust eller lak at se nogle steder, men til gengæld en fuldstændigt mølædt A stolpe. Men kunne tilsyneladende stå ude hele året uden at tage skade.
Syrebadet den bliver dyppet i er varmet op til 80 grader. Mon ikke det er lavt nok til at karossen ikke slår sig?
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Captain Slow skrev:K-FINN skrev:Montere en RUSTBUSTER når bilen er ny
hvis de "vidunder dimser" virkede,, ville de nok være mere udbredte
Well, jeg vælger og tro på det, når en gammel corolla fra midt 80'erne er total rusfri efter 15 år i den danske klima.
Sjovt nok, skulle manden havde den installeret i hans nye corolla.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Bufas
- Senior Medlem
- Indlæg: 332
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Slagelse
- Kontakt:
Captain Slow skrev:K-FINN skrev:Montere en RUSTBUSTER når bilen er ny
hvis de "vidunder dimser" virkede,, ville de nok være mere udbredte
Det er almindelig teknologi på skibe. Dog er der strøm til dem her. Men på skibe sidder der både i kølere indvendigt og udvendigt på skroget zink klodser.
Metaller har en spændingsrækkefølge. Dem i den ene ende forsvinder først, dem i den anden sidst. Zink ligger i den ende der forsvinder sidst, så ved at have zink på bilen vil det "blive brugt" før karossen ruster. Det skal bare skiftes med mellemrum, eller rettere nyt skal monteres inden det gamle er helt væk. Der er hverken noget hemmeligt eller hokus pokus ved det.
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Bufas skrev:Captain Slow skrev:K-FINN skrev:Montere en RUSTBUSTER når bilen er ny
hvis de "vidunder dimser" virkede,, ville de nok være mere udbredte
Det er almindelig teknologi på skibe. Dog er der strøm til dem her. Men på skibe sidder der både i kølere indvendigt og udvendigt på skroget zink klodser.
Metaller har en spændingsrækkefølge. Dem i den ene ende forsvinder først, dem i den anden sidst. Zink ligger i den ende der forsvinder sidst, så ved at have zink på bilen vil det "blive brugt" før karossen ruster. Det skal bare skiftes med mellemrum, eller rettere nyt skal monteres inden det gamle er helt væk. Der er hverken noget hemmeligt eller hokus pokus ved det.
Vent... Så hvis jeg spænder en klods zink under en sprit ny bil, hvordan vil det forhindre rust i skærmkanten siger du???
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvordan er det lige strømvejen løber på en bil når der ingen elektrolyt er?
På et skib har du aksel med bronzeskrue i saltvand med jernskrog klods op af, altsammen forbundet af elektrolyt(havvandet)
Hvordan er det lige overført til bilen(hvis vi antager det også virker på en bil)?
På et skib har du aksel med bronzeskrue i saltvand med jernskrog klods op af, altsammen forbundet af elektrolyt(havvandet)
Hvordan er det lige overført til bilen(hvis vi antager det også virker på en bil)?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Bufas
- Senior Medlem
- Indlæg: 332
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Slagelse
- Kontakt: