Rustfri tråd i co2'eren

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Rustfri tråd i co2'eren

#1 Indlæg af Runesm »

Jeg har købt en rulle rustfri tråd til co2'eren, til når det skal gå rigtig stærkt og ikke behøver tigsvejsning.

Skulle lige prøve det, og flyttede da argonflasken med over fra tig-svejseren, men når jeg skal svejse laver det ikke andet end bare at smelte og perle, jeg får ikke en reel svejsning, ligegyldigt hvordan jeg indstiller apparatet.

Hvad er det jeg misforstår?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#2 Indlæg af martin høj »

Sikker på du ikke har fået alutråd istedet.
For så gør den sådan.
Corolla Gti Turbo
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

Det håber jeg sandelig ikke, der stod rustfri på kassen.
Skal først derud igen lørdag, må lige kigge grundigt efter der så
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#4 Indlæg af grydesvamp »

jeg har før brugt rustfri tråd i co2 svejseren og det funker ganske fint..
Fri bane fuld hane! :-)
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

Re: Rustfri tråd i co2'eren

#5 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Runesm skrev:flyttede da argonflasken med over fra tig-svejseren


Du har svaret der - Prøv med en blandgas, ren Argon er alt for "koldt" til en Co2'er, medmindre du har en puls-maskine.

Til Migatronics puls-maskiner anbefales der 98/2 Ar/Co2. På en "non-puls-maskine", vil jeg tro du skal køre 82/18 Ar/Co2
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#6 Indlæg af grydesvamp »

er ret sikker på at jeg brugte ren argon dengang jeg brugte det rustfrie tråd.
Fri bane fuld hane! :-)
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#7 Indlæg af Lars PH »

passer dyse og frem førings (rør/slange) i diameter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#8 Indlæg af Runesm »

Det er 0.8 tråd jeg normalt svejser med, og det er også 0.8, det rustfri tråd jeg købte. Har også prøvet med ny 0.8 dyse
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#9 Indlæg af Runesm »

Har været ude og kigge idag, det er 316L rustfri tråd, og 304 rustfri rør jeg har forsøgt at hæfte på noget ???rustfri potte fra turbomotor
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#10 Indlæg af Ferrari Killer »

Jeg har lavet to udstødninger på den måde, og har aldrig haft problemer med min CO2 svejser.

Blandgas og rustfri tråd - ingen problemer der.
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Besvar