brændstof forbrug
Redaktør: Moderatorer
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
brændstof forbrug
hej sad lige og lurede lidt på peugeot/mazda/ford's DV6C og fandt dette
http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/c ... blique.pdf
kan det passe motoren er mest brændstof effektiv ved ca 2200omdr ?
http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/c ... blique.pdf
kan det passe motoren er mest brændstof effektiv ved ca 2200omdr ?
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
syntes nu min er billigere jo langsommere jeg køre.
feks så køre den ca 31km/L ved 70km/t i 5. gear. hvor ca 2000omdr er 90km/t og der køre den kun ca 27km/L
(ford fiesta tdci)
til dagligt køre vi en del lange ture (52000km/år)
vores snit de sidste 3 tanke med alm kørsel er ca 25km/l uden ac.
feks så køre den ca 31km/L ved 70km/t i 5. gear. hvor ca 2000omdr er 90km/t og der køre den kun ca 27km/L
(ford fiesta tdci)
til dagligt køre vi en del lange ture (52000km/år)
vores snit de sidste 3 tanke med alm kørsel er ca 25km/l uden ac.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
hvis den ikke har kørt mere så bare roligt. den kommer til at køre længere.
den tilpasser sig også til hvordan du køre.
fartpilot er et must. og ikke noget med masser af overhalinger hvis du vil køre langt på litteren
og hver gang du har været til service så går den lidt kortere igen.
min er 3år og 4mdr og har kørt 168k km.
den tilpasser sig også til hvordan du køre.
fartpilot er et must. og ikke noget med masser af overhalinger hvis du vil køre langt på litteren
og hver gang du har været til service så går den lidt kortere igen.
min er 3år og 4mdr og har kørt 168k km.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
Ok så er det ikke helt samme motor vi har da den blev lavet om i 2009
http://www.peugeot.com/media/884279/com ... 205-en.pdf
din er ikke dv6c men dv6ted4
http://www.google.dk/imgres?q=DV6TED4&u ... MUW&zoom=1
http://www.peugeot.com/media/884279/com ... 205-en.pdf
din er ikke dv6c men dv6ted4
http://www.google.dk/imgres?q=DV6TED4&u ... MUW&zoom=1
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
der kan man bare se.
dog er jeg sikker på den fundamental er den samme motor.
har din også undersænket olie aftapningsprop ?
for så skal du da gøres opmærksom på de ting det kan medføre.
og at der sidder et filter i banjoen i tilførslen af olie til turboen som skal skiftes da der har været problemer med de 2 ting kombineret over tid.
man kan nemlig ikke tømme bundkaret 100% og over tid giver det slam i bundkaret som sætter sig i filtret på turboen og det koster så en turbo.
det er få tilfælde jeg har kendskab til men det forekommer.
dog er jeg sikker på den fundamental er den samme motor.
har din også undersænket olie aftapningsprop ?
for så skal du da gøres opmærksom på de ting det kan medføre.
og at der sidder et filter i banjoen i tilførslen af olie til turboen som skal skiftes da der har været problemer med de 2 ting kombineret over tid.
man kan nemlig ikke tømme bundkaret 100% og over tid giver det slam i bundkaret som sætter sig i filtret på turboen og det koster så en turbo.
det er få tilfælde jeg har kendskab til men det forekommer.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
Dybro
- Junior Medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 07 apr 2010, 23:13
- Geografisk sted: Jylland
Re: brændstof forbrug
Mads B (dk) skrev:hej sad lige og lurede lidt på peugeot/mazda/ford's DV6C og fandt dette
http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/c ... blique.pdf
kan det passe motoren er mest brændstof effektiv ved ca 2200omdr ?
Ud fra graferne i pdf'en tyder det på, at alle 3 målinger er med sømmet i bund fra start til slut. Derfor vil det specifikke brændstofforbrug næppe være gællende ved dellast!
Men hvis det er meget vigtigt at vide hvilket gear der er mest økonomisk, vil jeg mene, at vi bare skal ha fat i duty-cycle fra dyserne - jo lavere værdi jo bedre.
Hvis man f.eks. skal trække en stor campingvogn eller lignende, kan man måske spare lidt ved at vælge 4. gear kontra 5.
Og såvidt jeg lige husker, så er luftmodstanden = en konstant gange hastigheden i anden potens !!
Audi UrS4 2.2 20VT
