K: Lille turbo m/ wastegate til ca 90-120hk

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

K: Lille turbo m/ wastegate til ca 90-120hk

#1 Indlæg af Runesm »

Jeg leder efter en lille turbo til et projekt på en 2cylindret 650cc boxermotor.

Det må gerne være i størrelsen fra fx en 1,4hdi motor, og den må også gerne være brugt, bare den er sund.
Skal være med wastegate.

Må også gerne være billig ;)

Skriv en PM da jeg tit glemmer købs-tråde
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#2 Indlæg af Lars E »

Hva er du ved at bygge???

Turbo fra 1,4hdi vil passe fint, har selv en liggende jeg skal have monteret på min 602. (køre pt med en fra en 2,0hdi 90hk. Som er lidt for stor)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

Lars E skrev:Hva er du ved at bygge???

Turbo fra 1,4hdi vil passe fint, har selv en liggende jeg skal have monteret på min 602. (køre pt med en fra en 2,0hdi 90hk. Som er lidt for stor)


Bmw motorcykel af ældre dato :-)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#4 Indlæg af grydesvamp »

Hvor mange Omd tager din boxermotor kontra en turbo diesel bil ?
Jeg tænker at en lille turbo meget hurtigt bliver FOR lille på en mc, når den altså kommer op i Omd.
Fri bane fuld hane! :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#5 Indlæg af Runesm »

grydesvamp skrev:Hvor mange Omd tager din boxermotor kontra en turbo diesel bil ?
Jeg tænker at en lille turbo meget hurtigt bliver FOR lille på en mc, når den altså kommer op i Omd.


Jeg har lige undersøgt, jeg har vidst sovet lidt i timen, for det er kun en 450cc boxer.

BMW R45:
Rated til 35hk ved 7.500 omdr.

Så er mit umiddelbare effektmål var vidst også højt sat - jeg ved ikke hvorfor jeg har gået og tænkt det var en anden motor.
Men er stadig ret sikker på at sådan en 1,4hdi turbo ikke er et dårligt valg.
Den burde snildt kunne flowe til 60hk selv ved 7.500 omdr
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#6 Indlæg af Jack »

Fundet en? Har en sprit ny fra en Ford P100 1.8d på lager
/Jack
Nissan 200sx S14a
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#7 Indlæg af grydesvamp »

Jack skrev:Fundet en? Har en sprit ny fra en Ford P100 1.8d på lager


Det bringer jo mig tilbage til den spæde start :)

Sådan en bandit + en 1,2l lada motor resulterede i 145hk.. kortvarigt... :)
Ladetrykket kom fra bunden, dvs fra 12-1500omd. Alt køre over 90kmt kunne man ikke uden at lave tryk.. :)

jeg ved ikke om den er lige i overkanten for din 450ccm, mv passer flancen ikke sammen med andet, så jeg måtte senere lave ny da jeg opgraderede til større turbo..
Fri bane fuld hane! :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

tror bestemt ikke den er for stor. fordi bilen hedder p100 har den jo ikke 100hk (eller 1000) standard.
MVH søren
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#9 Indlæg af Runesm »

grydesvamp skrev:
Jack skrev:Fundet en? Har en sprit ny fra en Ford P100 1.8d på lager


Det bringer jo mig tilbage til den spæde start :)

Sådan en bandit + en 1,2l lada motor resulterede i 145hk.. kortvarigt... :)
Ladetrykket kom fra bunden, dvs fra 12-1500omd. Alt køre over 90kmt kunne man ikke uden at lave tryk.. :)

jeg ved ikke om den er lige i overkanten for din 450ccm, mv passer flancen ikke sammen med andet, så jeg måtte senere lave ny da jeg opgraderede til større turbo..


Hvad flanger angår, så er det efterhånden det mindste problem, siden den lille plasmaskærer fra kina indfandt sig i værkstedet :D Herligt apparat
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#10 Indlæg af Jack »

Runesm skrev:
grydesvamp skrev:
Jack skrev:Fundet en? Har en sprit ny fra en Ford P100 1.8d på lager


Det bringer jo mig tilbage til den spæde start :)

Sådan en bandit + en 1,2l lada motor resulterede i 145hk.. kortvarigt... :)
Ladetrykket kom fra bunden, dvs fra 12-1500omd. Alt køre over 90kmt kunne man ikke uden at lave tryk.. :)

jeg ved ikke om den er lige i overkanten for din 450ccm, mv passer flancen ikke sammen med andet, så jeg måtte senere lave ny da jeg opgraderede til større turbo..


Hvad flanger angår, så er det efterhånden det mindste problem, siden den lille plasmaskærer fra kina indfandt sig i værkstedet :D Herligt apparat


Hvad kan man efterhånden få sådan en plasma fyr til?
/Jack
Nissan 200sx S14a
Besvar