Hvor mange Omd tager din boxermotor kontra en turbo diesel bil ?
Jeg tænker at en lille turbo meget hurtigt bliver FOR lille på en mc, når den altså kommer op i Omd.
grydesvamp skrev:Hvor mange Omd tager din boxermotor kontra en turbo diesel bil ? Jeg tænker at en lille turbo meget hurtigt bliver FOR lille på en mc, når den altså kommer op i Omd.
Jeg har lige undersøgt, jeg har vidst sovet lidt i timen, for det er kun en 450cc boxer.
BMW R45:
Rated til 35hk ved 7.500 omdr.
Så er mit umiddelbare effektmål var vidst også højt sat - jeg ved ikke hvorfor jeg har gået og tænkt det var en anden motor.
Men er stadig ret sikker på at sådan en 1,4hdi turbo ikke er et dårligt valg.
Den burde snildt kunne flowe til 60hk selv ved 7.500 omdr
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo
Jack skrev:Fundet en? Har en sprit ny fra en Ford P100 1.8d på lager
Det bringer jo mig tilbage til den spæde start
Sådan en bandit + en 1,2l lada motor resulterede i 145hk.. kortvarigt... Ladetrykket kom fra bunden, dvs fra 12-1500omd. Alt køre over 90kmt kunne man ikke uden at lave tryk..
jeg ved ikke om den er lige i overkanten for din 450ccm, mv passer flancen ikke sammen med andet, så jeg måtte senere lave ny da jeg opgraderede til større turbo..
Jack skrev:Fundet en? Har en sprit ny fra en Ford P100 1.8d på lager
Det bringer jo mig tilbage til den spæde start
Sådan en bandit + en 1,2l lada motor resulterede i 145hk.. kortvarigt... Ladetrykket kom fra bunden, dvs fra 12-1500omd. Alt køre over 90kmt kunne man ikke uden at lave tryk..
jeg ved ikke om den er lige i overkanten for din 450ccm, mv passer flancen ikke sammen med andet, så jeg måtte senere lave ny da jeg opgraderede til større turbo..
Hvad flanger angår, så er det efterhånden det mindste problem, siden den lille plasmaskærer fra kina indfandt sig i værkstedet Herligt apparat
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo
Jack skrev:Fundet en? Har en sprit ny fra en Ford P100 1.8d på lager
Det bringer jo mig tilbage til den spæde start
Sådan en bandit + en 1,2l lada motor resulterede i 145hk.. kortvarigt... Ladetrykket kom fra bunden, dvs fra 12-1500omd. Alt køre over 90kmt kunne man ikke uden at lave tryk..
jeg ved ikke om den er lige i overkanten for din 450ccm, mv passer flancen ikke sammen med andet, så jeg måtte senere lave ny da jeg opgraderede til større turbo..
Hvad flanger angår, så er det efterhånden det mindste problem, siden den lille plasmaskærer fra kina indfandt sig i værkstedet Herligt apparat
Hvad kan man efterhånden få sådan en plasma fyr til?